
Kilencven évvel ezelőtt nagy szerzáció volt a hidroplánok első megjelenése a Dunán. A korabeli újság szerint feketélett a rakpart az érdeklődőktől, ami később a Balatonon is megismétlődött.
Vajon milyen lenne újra hidroplánnal repülni a Balatonon, a Dunán vagy más honi vizeken leszállva?
Erre keressük a választ a hazai tradiciók és a külföld segitségével, sok képpel, egy filmrészlettel és hivatkozásokkal, továbbra is hölgyeknek egy habos kávé, uraknak pedig egy hideg sör áráért.
==========================================
Junkers F-13
Repülő csónakok a Dunán
1923 áprilisának budapesti szenzációja a Junkers hydroplánok megjelenése volt a Gellért szálló előtti Duna szakaszon. A zárt utasterű, tiszta alumínium gépek 5 utasülésesek voltak, korabeli híradások szerint feketéllett a Műegyetem előtt rakpart az érdeklődőktől, néhányan sétarepülésre ki is próbálták a hydroplánokat.
Szomszédolásunk a régmúltban az első és azóta sajnos utolsó magyar hydroplán légitársaságra emlékezik, a Közlekedési Múzeum segítségével. S ha hiszik, ha nem, történetünkbe még a "budaörsi csata" is bekéredzkedik. Kitűnő hétvégi családi programnak ajánljuk a Városligetben a Közlekedési Múzeum újjávarázsolt állandó kiállításának megtekintését. A vasúti terem végén pedig játékos táblák igazítják el a nagyérdeműt, ha felhajtjuk, alatta a válasz. Történetünk kapcsán bennünk a Ki szerezhet vasútvonalra engedélyt? feliratú tábla alatti válasz ragadt meg: legyen földbirtokos, kormánypárti jó kapcsolatokkal Gróf Jankovich-Bésán Endre legitimista parlamenti képviselő 1922 augusztusában Budapest - Zágráb, Budapest - Prága és Budapest - Bukarest légi útvonalakra kért és kapott 5 évre engedélyt és kizárólagossági jogot. Az engedélyokiratban a kereskedelmi miniszter a korban szokásos nagyvonalú állami támogatást nyújtott a kérelmezőnek. Mátyásföldön díjtalan repülőtér használatot, hozzá egy lezárható hangárt, ingyenes telekhasználatot a saját épületeknek és az első két üzleti évre államsegélyt. Mindezt az alábbi kötelezettségek vállalása fejében: a légi járatokat az engedélyes legalább évi 280 napon üzemelteti, a posta által kívánt légiszállítást az önköltség megtérülése mellett bárhonnan bárhova elvállalja, a viteldíjak nem lehetnek magasabbak, mint a vasúti expresszvonat első osztályára szóló jegyárak kétszerese, személyzete - kivételes eseteken kívül - csak magyar állampolgár, a legfőbb tisztségviselőinek pedig legalább a kétharmada magyar legyen. A gróf az engedély birtokában tárgyalásokat folytatott Junkers professzor vállalatával, amely elsőként épített tiszta alumíniumból repülőgépeket, és létrehozták az Aeroexpress Részvénytársaságot. A társaság pilótái között találhatjuk Endresz Györgyöt, a későbbi óceán átrepülőt, és Bánhidi Antal szerelőt. Csak érdekességként említeném, hogy a magyar állam a négy apportként behozott Junkers F-13 géphez még vett kettőt és azt a részvénytársaság rendelkezésére bocsátotta. Nem sikerült megkötni a szomszédos államokkal a légügyi egyezményeket, viszont a működést meg kellett kezdeni. Ezért ma úgy mondanánk, hogy a gróf kilobbyzta a kormánynál, hogy a vonalengedélyeket kiterjesztették a Duna magyarországi szakaszára, a Budapest-Balaton utvonalra, és a Balaton melletti helyiségek közötti forgalomra, és egyben hozzájárultak a nem menetrendszerű alkalmi és sétarepülésekhez is. Az engedély kiterjesztésből egyértelművé vált, hogy a gépeket elsősorban vízi úszótalpakkal felszerelve hydroplánokként kívánják üzemeltetni. Az Aeroexpress a Duna jobb parti, Gellért téri szakaszán 70 méter területen hidroplán kikötőt létesített, irodát nyitott a Gellért szállóban Új szenzációként ezüst madarak repültek a Duna felett a sétarepülések megkezdésekor, melynek célja a közönség hozzászoktatása volt a légi utazáshoz. A 15-20 perces sétarepülések nem voltak veszélytelen vállalkozások, ha hozzátesszük, hogy a vállalat a légi balesetért semminemű felelősséget nem vállalt. 1923. május első vasárnapján Mandl Samu régiségkereskedő, ki feleségével, menyével és Hugó nevű fiával repült, életét vesztette akkor, amikor a gép a Csepel szigeten, egy forduló közben sebességét elvesztve a földbe fúródott. A balesetet az úri közönség gyorsan feledte, sikk lett az év nyarán a Junkersekkel a Balatonra légitaxizni, illetve megkezdődött a rendszeres balatoni körrepülés a Siófok - Almádi - Füred - Keszthely- Földvár- Siófok útvonalon. Előtte megnyitották a balatoni nyári repülési idényt, az ünnepség Siófokon táncestéllyel, tombolával zárult. Az Aeroexpress fenti vízi repülő kalandja kisegítő megoldásnak indult, 1924-ben a Duna vonala felett repülve a hyroplánokkal sikerült betörnie a Budapest - Bécs menetrendszerű forgalomba az osztrák légitársasággal közös járatán. Röplapok szórása, újságok vidéki városokba való szállítása, ahol 15 méter magasból dobták ki a küldeményt, szerepelt még a tevékenységben. A vállalat a kezdeti biztató indulás ellenére nem tudott tartósan betörni a nemzetközi repülési piacra, a séta, kör és taxirepülésekből pedig nem tudott megélni. Mondják, hogy a gróf legitimista nézetei is közrejátszottak a vállalat bukásában, mert Horthy kormányzó érdekelt volt a király nélküli királyság fenntartásában, nem bocsátotta meg a legitimista uraknak az 1921 évi "budaörsi csatát", ahol IV. Károlyt kívánták visszahozni a magyar trónra. Talán a kormányzó és köre közbenjárására maradt el a megígért államsegély, erre csak következtetni lehet abból, hogy a gróf a harmincas évek elején, miután hiába tett panaszt a kabinetirodán, miniszterelnöknél, pénzügyi, kereskedelmi, honvédelmi miniszternél, pert indított polgári bíróságnál az államkincstár ellen. Ma még nem tudjuk, egyáltalán eljutott-e a kereset a tárgyalásig.... Mióta a történetet ismerem, ha a Gellért tér előtti Duna szakaszon vagy a Balatonon járok, képzeletemben a vízről néha ezüst csónakok emelkednek a magasba.
A cikk nem jöhetett volna létre, ha Barkóczy Jolán, a Közlekedési Múzeum könyvtárosa nem küldi el nekem a Múzeum 1979-80 évi évkönyvéből Rév Pál: Adatok és tények az Aeroexpress Rt történetéhez. című írását, ebből vettem át a képet is Mindkettőjüknek köszönet érte.
Lejegyezte: Tarcsai Miklós 1999 márciusában.
Junkers F-13
Hugo Junkers (1859-1935) német gépészmérnök 1895-ben alapította meg első vállalkozását, mely gázmelegítő berendezések gyártására szakosodott. Junkers 1910-től foglalkozott repülőgép tervezéssel és építéssel. Korát messze megelőzve, zseniálisan felismerte, hogy a jövő repülőgépeinek anyaga a könnyűfém lesz. A fából, vászonból és huzalokból épült szerkezetek korában nem volt könnyű mindezt bebizonyítania, de törekvése végül is sikerrel járt, és megalkotta a világ első, teljesen fémből készült utasszállító repülőgépét. Junkers 1910-ben szabadalmaztatta találmányát, az acélcsövekkel merevített és hullámlemezzel borított, vastag szárnyat. Ezt követően készítette el 1914-ben a J-1 "Blechesel" (Pléhszamár) elnevezésű, teljesen fémből épített repülőgépét. Az első világháború kitörése után Junkers elsősorban a német hadsereg részére épített repülőgépeket. 1917-ben Anthony Fokkerrel közös repülőgépgyárat hoztak létre, de egy év múlva külön utakra léptek. A Dessauban működő Junkers Flugzeugwerke főmérnöke, Otto Reuter 1918 őszén kezdett hozzá az F-13-as tervezéséhez és megépítéséhez. A gép eredeti típusjelzése J-13 volt (ez volt ugyanis a tizenharmadik Junkers gyártmány). A prototípus 1919. június 25-én végezte első repülését, s ezt követően számos rekordot állított fel, így például hat fővel a fedélzetén, 6750 méter magasra emelkedett. Már a gyári berepülések idején kiderült, hogy a gép kiváló tulajdonságokkal rendelkezik, ezért az F-13-as nem csak műszaki, hanem üzleti szempontból is sikert jelentett a Junkers üzemnek. 1925-ben a világ légitársaságainak már csaknem egyharmada F-13-asokkal repült. A két világháború között a típus Amerikától a Távol-Keletig, a világ minden tájára eljutott, s több országban, így például a Szovjetunióban vagy Japánban is gyártották. 1932-ig 370 darab F-13-as készült el. Üzleti megfontolásokból Hugo Junkers elhatározta, hogy amennyiben az F-13-ast választják, részvényvásárlással légitársaságok finanszírozásába is bekapcsolódik. Ilyen vállalat volt például a brazil Varig, a szovjet-német DERULUFT, vagy a magyar Aeroexpress is. Az Aeroexpress 1923 és 1927 között, összesen hat darab, úszótalpas F-13-ast üzemeltetett, melyeket felül ezüst, alul fekete színűre festettek. A lajstromjelet mindkét szárnyon feltüntették. 1930 és 1937 között a Balatonon sétarepülésre használtak egy F-13-ast, melyet a rejtett magyar légierő hidroplán iskolája kiképzési célra megvásárolt. A típus egyik példánya - mely napjainkban is látható Budapesten a Repülési és Űrhajózási Kiállításon - kalandos úton került Magyarországra. 1921 októberében IV. Károly és az őt támogató magyar katonatisztek, Zürichben belföldi sétarepülés ürügyén bérbe vették a svájci AD ASTRA AERO légitársaság F-13-as gépét. Felszállás után azonban Magyarország felé vették az irányt, és mintegy négyórás repülés után meg is érkeztek a Sopron közelében található Dénesfára. A legitimista puccs végül elbukott, IV. Károlyt száműzték az országból, de a repülőgépet soha nem adták vissza. Először a Nemzeti Lovardában állították ki, majd a Közlekedési Múzeum tulajdonába került. A második világháború alatt megsérült gépet 1959-ben, majd az 1960-as évek végén restaurálták a Pestvidéki Gépgyárban, illetve a Malév ferihegyi műszaki bázisán. Kijavították a hullámlemez borítást, elvégezték a külső-belső korrózióvédelmet, pótolták a hiányzó ablakokat és műszereket, az utastér kárpitját és a kerekek gumiabroncsait. Visszakerült a gépbe az időközben kiszerelt BMW motor is. Végül, a korabeli fotók alapján újra festették az F-13-ast, melyen érdekes módon két lajstromjel is látható. Egy hangártűzben történt sérülés után ugyanis az eredetileg CH-59-es lajstromjelű törzsre a CH-66-os szárnyát szerelték át, s ez a példány került Magyarországra. Az F-13-as alsószárnyas, fémépítésű, egymotoros utasszállító repülőgép. Futóműve hárompontos, farokkerekes, nem behúzható volt. A gépet három fő változatban, minimális méreteltéréssel gyártották. Az F-13L kerekekkel, az F-13W úszótalpakkal, az F-13S pedig szántalpakkal épült. A szárazföldi futóművet egyébként gyorsan ki lehetett cserélni úszótalpakkal. Utóbbiakat ugyancsak hullámlemezből, többcellás kivitelben gyártották, és közülük már egy is elegendő volt ahhoz, hogy megóvja a gépet az elsüllyedéstől. A vízi használatú gépeknél az oldalkormányra alul egy kiegészítő felületet is felszereltek, mely fel- és leszálláskor javította az iránystabilitást. Az acélcső vázból készült törzset hullámosított dural (ötvözött alumínium) lemezekkel borították. Ugyanígy a szárnyakat is, de ezek szilárdságát kilenc darab könnyűfém cső-hossztartó biztosította, melyeket hollandi anyákkal csavaroztak a szárnyközéphez. Az F-13-as egyik műszaki érdekessége volt, hogy a törzs hátsó részébe egy 70 literes ballaszt tartályt építettek be. Hosszabb útvonalakon a pilóta az ide átszivattyúzott benzinnel trimmelte ki a gépet. A két fő üzemanyagtartályt a szárnyközépben helyezték el. A benzint egy szivattyúval juttatták el a motor feletti ejtőtartályba, melynek szintjét egy kis üveglapon át, a pilótafülkéből folyamatosan ellenőrizhettek. Ha a szivattyú meghibásodott, a pilóta egy kézipumpával töltötte fel az ejtőtartályt. A kétszemélyes, szélvédővel ellátott, nyitott pilótafülkében mindössze egy iránytű, egy sebességmérő, egy magasságmérő és egy-két motorellenőrző műszer kapott helyet. A gázkarokat és a kéziszivattyú karját középen helyezték el. A kormánylapok mozgatása rudazat és huzalok segítségével, a kormánybottal, illetve az arra szerelt kormánykerékkel történt. A kettős kormányszerkezet lehetővé tette, hogy a gépet két pilóta vezesse, ami jelentősen megkönnyítette a pilóták kiképzését. A motor hűtőzsaluját egy külön karral tudták szabályozni. Az utastérben négy párnázott ülést helyeztek el, a be- és kiszállás két nyitható oldalajtón át történt. A mellső falba épített tolóablak, repülés közben lehetőséget teremtett a pilótával való kapcsolattartásra. Az utastérbe póttartályt, valamint egy asztallapot is be lehetett szerelni. Ilyenkor az asztal alatti holtteret postarekeszként hasznosították. A megrendelő kérésére a Junkers gyár kabinfűtő berendezéssel, világítással, illetve az éjszakai üzemeltetéshez szükséges külső lámpával is felszerelte a gépet. Az utastértől elkülönítve alakították ki a csomagteret, melynek állandó tartozéka volt egy fedélzeti zsák. Ez tartalmazta az összes, a napi üzemeltetéshez szükséges alkatrészt és szerszámkészletet. A gépet a megrendelők igényei szerint, többféle motorral építették, a légcsavart pedig fából és fémből egyaránt gyártották.
Az Aeroexpress F-13-as flottája LajstromjelH-MACAH-MACBH-MACCH-MACDH-MACEH-MACF Gyári számD-216 WN 632D-224 WN 635D-211 WN 628D-226 WN 638D-227 WN 639D-228 WN 640

A hat személyes gép üzemeltetői között volt a kor egyik legjelentősebb magyar légitársasága az Aeroexpress is, amely 1923-1927 között hat úszótalpas F 13-ast üzemeltetett Budapest és a különböző európai fővárosok között.
Egy Junkers F 13 része a Közlekedési Múzeum állandó kiállításának. Az 1921-ben Svájcból eltérített gép fedélzetén érkezett Magyarországra IV. Károly magyar király az ún. „királypuccs" idején.

Junkers-L5-Motor-1927-Probelauf.MTSGo to page: http://www.youtube.com/watch?v=TCbOgc35hHU

Dúzs Mihály eddig nem publikált felvétele az 1920-as évek vége felé.

==========================================
Az F 13 teljesen fémépítésű, duralból készült alsószárnyas repülőgép. Törzse acélból készített rácsszerkezet, amelyet hullámlemezekkel borítottak. A hathengeres benzinmotor a repülőgép orr-részében kapott helyet, közvetlenül előtte található a folyadékhűtés radiátora. A motor mögött helyezkedik el a részben nyitott pilótafülke, majd a teljesen zárt, fűthető, 4 fő elhelyezésére alkalmas utaskabin. A pilóták előtt egy kisméretű szélvédő található. Hárompontos futóművel rendelkezik, a főfutók merevek, hátul farokcsúszó található. A repülőgépek többségébe 228 kW-os (310 Le) Junkers L5 hathengeres soros motort építettek, egyes példányok azonban 176 kW teljeítményű (240 Le) BMW IIIa, vagy 184 kW-os (250 Le) Junkeres L2 típusú motorokkal repültek. A motorok kéttollú fa légcsavart hajtottak.

Az első repülést 1919 Június 25-én hajtották végre a repülőgéppel.

A műszerfalat könnyen át lehetett tekinteni.

A Két pilóta ülése.
http://www.youtube.com/watch?v=Zt6pJ6tvphA
http://www.youtube.com/watch?v=JkK00n5WRsY&feature=related
A Junkers F 13 a német Hugo Junkers gépészmérnök által közvetlenül az első világháború után tervezett utasszállító repülőgép. A típus a világ első teljesen fémépítésű polgári célú repülőgépe. Népszerűségére jellemző volt, hogy 1925-ben a világ légitársaságainak már közel egyharmada F 13-asokkal repült, megalapozva a Junkers cég későbbi sikereit. Az F 13-at idővel a hasonlóan sikeres Junkers W 33, majd a Ju 52 váltotta fel a polgári légiforgalomban.
Az első világháború idején a Junkers & Co. Warmwasser-Apparatefabrik még jelentéktelennek számított a repülőgépek előállítása terén. A háború alatt, 1915-től kis számban gyártott legérdekesebb repülőgépei az akkor előremutató konstrukciónak számító Junkers J 1 és J 2 középszárnyas elrendezésű, fémépítésű vadászrepülőgépek voltak. A háború után, a fejlődésnek indult polgári légiforgalom igényeire alapozva Hugo Junker ezt a konstrukciót fejlesztette tovább és kialakított belőle egy 4 utas szállításra alkalmas utasszállító repülőgépet. A gyakorlati tervezőmunkát az időközben Junkers Flugzeugwerke névre átkeresztelt gyárban 1918-tól Otto Reuter főmérnök végezte. A gép a J 13 gyári típusjelet kapta, a polgári légiforgalomban használt típusjele pedig F 13 lett. Első repülését 1919. június 25-én hajtotta végre Dessauban. Többféle változatban gyártották, a motort egyre nagyobb teljesítményűre cserélték. Összesen mintegy 330 db készült. Ebből 110 db-t Németországban üzemeltettek, a többit exportálták.
A hat személyes gép üzemeltetői között volt a kor egyik legjelentősebb magyar légitársasága az Aeroexpress is, amely 1923-1927 között hat úszótalpas F 13-ast üzemeltetett Budapest és a különböző európai fővárosok között.
Egy Junkers F 13 része a Közlekedési Múzeum állandó kiállításának. Az 1921-ben Svájcból eltérített gép fedélzetén érkezett Magyarországra IV. Károly magyar király az ún. „királypuccs" idején.
Az F 13 teljesen fémépítésű, duralból készült alsószárnyas repülőgép. Törzse acélból készített rácsszerkezet, amelyet hullámlemezekkel borítottak. A hathengeres benzinmotor a repülőgép orr-részében kapott helyet, közvetlenül előtte található a folyadékhűtés radiátora. A motor mögött helyezkedik el a részben nyitott pilótafülke, majd a teljesen zárt, fűthető, 4 fő elhelyezésére alkalmas utaskabin. A pilóták előtt egy kisméretű szélvédő található. Hárompontos futóművel rendelkezik, a főfutók merevek, hátul farokcsúszó található. A repülőgépek többségébe 228 kW-os (310 Le) Junkers L5 hathengeres soros motort építettek, egyes példányok azonban 176 kW teljeítményű (240 Le) BMW IIIa, vagy 184 kW-os (250 Le) Junkeres L2 típusú motorokkal repültek. A motorok kéttollú fa légcsavart hajtottak.
| Hajtómű | |
| Hajtómű | 1 db Junkers L5 típusú 6 hengeres soros motor |
| Teljesítmény | 230 kW (310 Le) kW |
| ▲ becsukRepülési jellemzők | |
| Max. sebesség | 185 km/h |
| Hatótávolság | 980 km |
| Legnagyobb repülési magasság | 5000 m |
| Emelkedőképesség | 3,3 m/sc |

http://www.rimowa-in-the-air.com/en/junkers_f13.html
http://www.hunavia.hu/AVIATION%20MUSEUM/PECSA/JunkersF13/photos/photo38.html
http://www.idflieg.com/junkers-f13.htm
Copyright information:
All pictures on this pages are © 2006-2008 Andi Szekeres.
All photos on this page licensed under the CC-BY-SA licence - you can use the pictures however you like (your site, print, books, magazines), as long as you mention my name and the URL of this site.
Szerkesztés alatt!!!
Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!
KIEMELT, REKLÁMMENTES OLDALAK
► Értékesítők és Értékesítési Vezetők Akadémiája
hca-ertekesitesi-akademia.hupont.hu
LEGLÁTOGATOTTABB OLDALAK (MAI).
► Dr? Az itt lévő dr-ok jogosultak dr-ként a dr előtag használatára. A doktorokban, tanácsaikban megbízunk. De ön doktor? Nem vagyok Dr. De ettől még tudhatok. Tőlük tanulok 2011 óta. Dr...
dr-nem-doktor.hupont.hu
2. Beagle kutyás oldal és klub
► Itt a helye az összes Beagle kutya gazdájának! Ezen az oldalon megtudhatsz mindent a beagle kutyákról és hasznos tanácsokat is kapsz
beaglekutyak.hupont.hu
3. Kunágota hétköznapi élete,mindennapjai
► Közérdekú információk,hírek,események.Képek a falu életéről.
kisfalum-kunagota.hupont.hu
4. Betty-Garden
► Minőségi szolgáltatás megfizethető áron.
bettygarden.hupont.hu
5. Assassin's Creed rajongói honlap
► Sziasztok én István vagyok egyszer mikor játszottam az Assassin's Creeddel úgy gondoltam csinálok egy honlapot róla hát itt van.
assassins-creed-fun.hupont.hu
6. Borostyán Kulcsosház és Marcipán Fagyizó
► Családias hangulatú nyaralóház fürdődézsával a Bükk-hegység lábánál,Dédestapolcsányban a Lázbérci víztározó mellett!Ideális családoknak baráti társaságoknak.
borostyankulcsoshaz.hupont.hu
7. Hogy áll a ház? - Egy családi ház építése.
► Egy családi ház építésének folyamatai képekkel, leírásokkal. 2012 - 2013
hogyallahaz.hupont.hu
► CiCa MiNdIg MiNdEn KöRülMéNyEk KöZöTT:)I♥Love Cat:)
cat-cat.hupont.hu
9. Redőny javítás garanciával akár rögtön ! Motoros redőny.
► Ne legyen sötétbe rögtön megyünk! Hívjon : 410-2483, 06-20 -9614-180/ 06-30-5163-583
redonytjavitok.hupont.hu
10. Magyardecse tortenete, kozmondasok,viccek,locsolo versek es meg sokminden
► Nezz korul a Magyardecse honlapjan
magyardecse.hupont.hu
11. A FÉNY ÉS ÁRNYÉK PILLANATAI..../a fényképeim és grafikáim margójára/
► Ezek a fotók, /-apró villanásaim, tájakra, állatokra, szép vidékekre-/ talán a tisztaságuknál fogva képesek megsejtetni valamit abból a csodából, amit a hétköznapi szemlélő számára nem mindig mutat meg, sokszor elrejt, de most megmutja a csodát...
ktgrafika-ktfoto.hupont.hu
► Érdekel a kereskedelem.Szeretnék egy nagyon jó csapatban dolgozni a Balaton déli partján.Fontos számomra, hogy a vásárló elégedett legyen és visszatérjen hozzánk. Ha Ön is így gondolja,ne habozzon, jelentkezzen elérhetőségeink egyikén!
jegcsillaggastro.hupont.hu
13. Balatoni szállás : Rodoli vendégház
► "Családias vendéglátás a Balatonnál"
rodoli-vendeghaz.hupont.hu
14. Vanessa Hudgens és Zac Efron
► Hello!! ;-) ezen az oldalon minden fontosat megtudhatsz a HSM sztárjaival kapcsolatban!!
wanessa-zac.hupont.hu
► Képek,Pixelek,optikai csalódások,Sztárok
mindenamirajz.hupont.hu
► Ha szeretedaz állatokat,itt a helyed!!!
klub-oldala.hupont.hu
17. AUTÓMENTÉS ÉS NEMZETKÖZI AUTÓSZÁLLÍTÁS
► Bartha Viktor: +36 70 638 8465
automentesbartha.hupont.hu
18. Vitamin Rendelés - Vitaminok Megredelése
► Vitamin Rendelés Itt ... Minőségi (Engedélyezett) Vitaminok Megredelése ***** A Legjobb Áron, Gyors Kiszállítással!
vitamin-rendeles.hupont.hu
19. ♫ ♥♥♥ Képek Filmek Zenék Smileyk ♥♥♥ ♫
► ★★★ Te tudod mi a szép? Olvasd újra az első szót.. :)) ★★★
cicuska-marcika.hupont.hu
► Leveszem válláról az adminisztráció „időrabló” terheit!
adminisztracio-online.hupont.hu
► Jó szórakozást ezen a szuper oldalon! ;)
cukiika.hupont.hu
► "Egy nép. Egy birodalom. Egy vezér".
adolf-hitler-fuhrer.hupont.hu
23. Filmek,Zenék minden mennyiségben
► Üdvözöllek a honlapomon
expressz.hupont.hu
24. Online üzlet ami valóban működik
► Üzlet amely valóban pénzt hoz
netesmunkaonline.hupont.hu
25. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
valentine.hupont.hu
► Bútorok a legnagyobb választékban a legkedvezőbb AKCIÓS árakon!!!! Minden ami bútor nálunk a legolcsóbban!!!!! Keressen minket személyesen vagy telefonon!!!!
krisztinabutorbolt.hupont.hu
27. Szerezz új barátokat,hisz jó barátból sohasem elég!
► Ha nincsenek barátaid,vagy nincs elég barátod,vagy csak szivesen ismerkedsz meg új emberekkel,akkor itt a helyed!Minden új és régi érdeklödöt várok szerettel honlapomra!Itt garantáltan új barátra találsz!
newbestfriends.hupont.hu
28. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
hongaarshuis.hupont.hu
29. •~¤iđέzεтεк¤~•
► rossz kedved van? - világ ki . zene be . nutella a kezedbe .:)
idezetekgondolatok.hupont.hu
30. Alkonyatos képek
► Sok,sok szép twilight-os képet találsz ezen az oldalon :)
alkonyatos-kepek.hupont.hu
► Köszöntelek ! Célom segíteni az életükben pozitív változást kívánó embereknek a felébredésben, a harmónia visszaállításában testben és lélekben. Ennek fele részét én vállalom, a másik fele pedig Rád vár - amiben segítségedre leszek.
arkadia-papja.hupont.hu
► Üdvözöljük a makói Família Panzió honlapján!Reméljük, nemcsak weblapunkat látogatja meg, hanem személyesen is vendégül láthatjuk!Barátságos árainkkal, zárt parkolóval,családias környezetben várjuk Önt is szeretettel! Térjen be hozzánk, nem bánja meg!
familiapanzio.hupont.hu
33. Ízelítő a gyúrás világába, tanácsok,edzés tervek és sok érdekesség
► Semmi nem számít igazán csak mozogjon a súly!!!!!
gym-kv.hupont.hu
34. Kiadó lakás Óbuda szívében
► n e m a k t u á l i s
kislakas.hupont.hu
35. Szentgyörgy-kincse Tacskók
► Ezen az oldalon kizárólag a tacskókkal foglalkozom, saját kutyáim bemutatása mellett sokat megtudhatsz jellemükről, gondozásukról is. Én imádom őket,nagyon sok oldalú kutyák. Vadásznak, házat őriznek, játszanak,kirándulnak velünk. Velük öröm az élet!
szentgyorgy-kincsetacsko.hupont.hu
36. Doky weboldala
► Hasznos információk, reklámok, ajándék!
dokyweboldala.hupont.hu
37. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
mosogepszerviz.hupont.hu
► Lenkéről (macska) szóló honlap
ebron.hupont.hu
39. Mézes-Kincses
► "...Mama minden évben készített ilyen mézeskalácsot,több száz darabot,tojásfehérjébe kevert porcukorral kicirkalmazva,mákkal,kókusszal ,több színű cukorgyönggyel díszítve..."
mezeskalacslap.hupont.hu
40. Telefonmania
► Telefonok, mobilok? Mi kell még? Ezt te tudod!
telefonozz.hupont.hu
41. Konténeres hulladék szállítás
► Konténeres hulladékszállítás 4 m3, 5 m3, 7m3, 8 m3-es edényekkel, hulladékszállítási engedéllyel Budakeszi, Budaörs, Páty, Telki, Budajenő, Perbál, Tök, Zsámbék településeken. BOBCAT földmunkagéppel vállalunk tereprendezést, rakodást.
konteneresszallitas.hupont.hu
42. Vízkeleti Diána Kineziológus honlapja
► PROBLÉMÁDRA MEGOLDÁS A KINEZIOLÓGIA
energia.hupont.hu
► Sziasztok, jó napot, jó estèt, tiszteletem minden kedves szemèlynek, aki ide kattíntott erre a weboldalra. Ezt az oldalt azèrt hoztam létre, hogy el mesèljem, az èn törtènetem, valamint önöknek tanácsokat adjak. szeretek segíteni embereknek.
csajostippekviragtol.hupont.hu
► az én naplómban az lesz benne hogy mi szeretnék lenni ha nagy leszek és hogy mi töténik velem a napjaimban és mindenféle csajos sztorik
pannilap.hupont.hu
45. Hidraulikus krokodil, aknaperem, emelő, vizsgálat, javítás
► Mindenféle ollós, motorkerékpár, autó hidraulikus krokodil emelő, daru, időszakos vizsgálatok Budapesten, és országosan, profi mérnöki kamara által elismert hivatalos szakértővel, korrekt árakon, megbízhatóan!
emelo.hupont.hu
46. g.A.B. von Bowsky: Magyar Táltos Rend (MESE)
► g.A.B. von Bowsky: (M) Magyar szó MAG(Y)IA ÁRIA - Minden jog fenntartva.©
gabvonbowsky.hupont.hu
47. A1 SOFŐRSZOLGÁLAT-SOFŐRSEGÉLY BUDAPESTEN
► A1 Sofőrszolgálat Budapesten és környékén hívható. +36209190002
soforszolgalat-budapest.hupont.hu
48. Kenutúrák, táborozások a Szigetközben
► Motorcsónak-kölcsönzés, szigetközi vizitúrák szervezése és lebonyolítása
szigetkoztabor.hupont.hu
49. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
aknamelyito.hupont.hu
50. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
annaanna.hupont.hu
51. Munkásszállás: BELVÁROSI VENDÉGHÁZ 3500 Ft/fő/éj Tel.:+36204077007
► AKCIÓ :-Gépjárművének zárt udvaron parkoló.Mindezt a belvárosban, közel a centrumhoz. 2-6 fős egységek saját fürdőszobával, közös konyha használattal.
miskolciszallas.hupont.hu
52. LACI méhészet.
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
termeloimez.hupont.hu
► Itt minden megtalálható!
nicebook.hupont.hu
54. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
sharoongreene.hupont.hu
55. KÜLÖNLEGES CSALÁDI VÁR ELADÓ !
► Budapesttől 14 km-re, Diósdligeten egyedi építészeti megoldásokkal rendelkező családi ház vásárolható.
csaladivar.hupont.hu
56. Bebetto Luca S-Line,Bebetto babakocsi,Aquarius,Flavio,Silvia,Nico,Nico Plus
► Bebetto Multifunkciós babakocsik.Újszülött kortól használható 15 kg-ig.
bebetto.hupont.hu
57. Welove ...
► Nézz be nyugottan, itt mindent megtalálsz!: )
itsrihrihbaby.hupont.hu
58. Keno lottó szeretnél nyerni ? Itt a lehetőség a nyerésre segítünk
► Neked is nyerni, Itt tippeket adunk a játékodhoz a személyiségjegyeid alapján a legesélyesebb számokat kapod.
mariatreben.hupont.hu
59. Vicckirály!Ahhol a viccek élnek!
► Sziasztok!Itt nagyon sok viccet olvashattok!Különféle kategóriákba teszem a vicceket és ti is küldhettek, amelyeket kiteszek, ha jó.Nézz meg mindent!!Szia!
vicckiraly.hupont.hu
► Egy egészségesebb madárállomány kitenyésztéséért
citrex.hupont.hu
61. Bmx nagyon tuti
► Ha kell alkatrész gyere ha nem akkor ne.Jobnál jobb alkatrészeket és komplet bmxet adunk!
bmxalkatresz.hupont.hu
62. ANGOL TEREPJÁRÓK- MOTOROK- AUTÓK-
► Angliából importált jármüvek csak papirokkal,müszaki vizsgával (MOT) kerülnek eladásra. Az autók kitünőek,és megbizhatók. Vállalunk egyéni igények alapján bármilyen jármü behozatalát.!
angolterepjarok.hupont.hu
63. Kihagyhatatlan lehetőség otthoni munkával, BÁRKINEK....
► aki szorgalommal, kitartással szeretné a jövőjét megalapozni. Te döntöd el, hogy élsz-e vele!
netesuzletem.hupont.hu
► :-) Egész népemet szeretném általános iskolás fokon taní-tani ! :-( Mi vagyunk a Földön az ëgyetlen nép, amelyik nëm tudja elolvasni a saját írását... /Jankovich Nándor - Győr/
osmagyariras.hupont.hu
► Cégünk napelem rendszerek tervezésével és kivitelezésével foglalkozik az ország egész területén. www.gsenapelem.hu
gsenapelem.hupont.hu
66. NBA kosaras kártyák minden mennyiségben
► NBA KOSARAS KÁRTYÁK
nbakartya.hupont.hu
► Minden ami sims2!
simstailesesmindenmas.hupont.hu
68. NATFITT
► Gyere és mozogj velünk!A motiváció elindít. A megszokás mozgásban tart.
natfitt.hupont.hu
69. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
uvegesujpesten.hupont.hu
70. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
freesim.hupont.hu
71. ROBOGÓCENTRUM!!!
► használt japán és olasz, kis- és nagytestű robogók, alkatrészek, kiegészítők Nyíregyháza, Harangozó u. 48. 0630/9454-993
robogocentrum.hupont.hu
► Üdvözöljük honlapunkon!
vendegfogado.hupont.hu
► A versenyek feladatsorai
infoverseny.hupont.hu
74. Dorina
► Tudjátok régóta gondolkozom meg írni hétköznapi nők életét ,életem storykat amit ők mesélnek rajtam kersztül a nagy világnak.
dorinablog.hupont.hu
► Aszfaltozásban, és az építőiparban jártas, kiváló szakembereink garantálják a magas minőségű, gyors, pontos és precíz munkavégzést. Cégeknek, önkormányzatoknak és magánszemélyeknek is mindenütt az országban, a legkedvezőbb áron!
preciz-aszfalt.hupont.hu