
Kilencven évvel ezelőtt nagy szerzáció volt a hidroplánok első megjelenése a Dunán. A korabeli újság szerint feketélett a rakpart az érdeklődőktől, ami később a Balatonon is megismétlődött.
Vajon milyen lenne újra hidroplánnal repülni a Balatonon, a Dunán vagy más honi vizeken leszállva?
Erre keressük a választ a hazai tradiciók és a külföld segitségével, sok képpel, egy filmrészlettel és hivatkozásokkal, továbbra is hölgyeknek egy habos kávé, uraknak pedig egy hideg sör áráért.
==========================================
Junkers F-13
Repülő csónakok a Dunán
1923 áprilisának budapesti szenzációja a Junkers hydroplánok megjelenése volt a Gellért szálló előtti Duna szakaszon. A zárt utasterű, tiszta alumínium gépek 5 utasülésesek voltak, korabeli híradások szerint feketéllett a Műegyetem előtt rakpart az érdeklődőktől, néhányan sétarepülésre ki is próbálták a hydroplánokat.
Szomszédolásunk a régmúltban az első és azóta sajnos utolsó magyar hydroplán légitársaságra emlékezik, a Közlekedési Múzeum segítségével. S ha hiszik, ha nem, történetünkbe még a "budaörsi csata" is bekéredzkedik. Kitűnő hétvégi családi programnak ajánljuk a Városligetben a Közlekedési Múzeum újjávarázsolt állandó kiállításának megtekintését. A vasúti terem végén pedig játékos táblák igazítják el a nagyérdeműt, ha felhajtjuk, alatta a válasz. Történetünk kapcsán bennünk a Ki szerezhet vasútvonalra engedélyt? feliratú tábla alatti válasz ragadt meg: legyen földbirtokos, kormánypárti jó kapcsolatokkal Gróf Jankovich-Bésán Endre legitimista parlamenti képviselő 1922 augusztusában Budapest - Zágráb, Budapest - Prága és Budapest - Bukarest légi útvonalakra kért és kapott 5 évre engedélyt és kizárólagossági jogot. Az engedélyokiratban a kereskedelmi miniszter a korban szokásos nagyvonalú állami támogatást nyújtott a kérelmezőnek. Mátyásföldön díjtalan repülőtér használatot, hozzá egy lezárható hangárt, ingyenes telekhasználatot a saját épületeknek és az első két üzleti évre államsegélyt. Mindezt az alábbi kötelezettségek vállalása fejében: a légi járatokat az engedélyes legalább évi 280 napon üzemelteti, a posta által kívánt légiszállítást az önköltség megtérülése mellett bárhonnan bárhova elvállalja, a viteldíjak nem lehetnek magasabbak, mint a vasúti expresszvonat első osztályára szóló jegyárak kétszerese, személyzete - kivételes eseteken kívül - csak magyar állampolgár, a legfőbb tisztségviselőinek pedig legalább a kétharmada magyar legyen. A gróf az engedély birtokában tárgyalásokat folytatott Junkers professzor vállalatával, amely elsőként épített tiszta alumíniumból repülőgépeket, és létrehozták az Aeroexpress Részvénytársaságot. A társaság pilótái között találhatjuk Endresz Györgyöt, a későbbi óceán átrepülőt, és Bánhidi Antal szerelőt. Csak érdekességként említeném, hogy a magyar állam a négy apportként behozott Junkers F-13 géphez még vett kettőt és azt a részvénytársaság rendelkezésére bocsátotta. Nem sikerült megkötni a szomszédos államokkal a légügyi egyezményeket, viszont a működést meg kellett kezdeni. Ezért ma úgy mondanánk, hogy a gróf kilobbyzta a kormánynál, hogy a vonalengedélyeket kiterjesztették a Duna magyarországi szakaszára, a Budapest-Balaton utvonalra, és a Balaton melletti helyiségek közötti forgalomra, és egyben hozzájárultak a nem menetrendszerű alkalmi és sétarepülésekhez is. Az engedély kiterjesztésből egyértelművé vált, hogy a gépeket elsősorban vízi úszótalpakkal felszerelve hydroplánokként kívánják üzemeltetni. Az Aeroexpress a Duna jobb parti, Gellért téri szakaszán 70 méter területen hidroplán kikötőt létesített, irodát nyitott a Gellért szállóban Új szenzációként ezüst madarak repültek a Duna felett a sétarepülések megkezdésekor, melynek célja a közönség hozzászoktatása volt a légi utazáshoz. A 15-20 perces sétarepülések nem voltak veszélytelen vállalkozások, ha hozzátesszük, hogy a vállalat a légi balesetért semminemű felelősséget nem vállalt. 1923. május első vasárnapján Mandl Samu régiségkereskedő, ki feleségével, menyével és Hugó nevű fiával repült, életét vesztette akkor, amikor a gép a Csepel szigeten, egy forduló közben sebességét elvesztve a földbe fúródott. A balesetet az úri közönség gyorsan feledte, sikk lett az év nyarán a Junkersekkel a Balatonra légitaxizni, illetve megkezdődött a rendszeres balatoni körrepülés a Siófok - Almádi - Füred - Keszthely- Földvár- Siófok útvonalon. Előtte megnyitották a balatoni nyári repülési idényt, az ünnepség Siófokon táncestéllyel, tombolával zárult. Az Aeroexpress fenti vízi repülő kalandja kisegítő megoldásnak indult, 1924-ben a Duna vonala felett repülve a hyroplánokkal sikerült betörnie a Budapest - Bécs menetrendszerű forgalomba az osztrák légitársasággal közös járatán. Röplapok szórása, újságok vidéki városokba való szállítása, ahol 15 méter magasból dobták ki a küldeményt, szerepelt még a tevékenységben. A vállalat a kezdeti biztató indulás ellenére nem tudott tartósan betörni a nemzetközi repülési piacra, a séta, kör és taxirepülésekből pedig nem tudott megélni. Mondják, hogy a gróf legitimista nézetei is közrejátszottak a vállalat bukásában, mert Horthy kormányzó érdekelt volt a király nélküli királyság fenntartásában, nem bocsátotta meg a legitimista uraknak az 1921 évi "budaörsi csatát", ahol IV. Károlyt kívánták visszahozni a magyar trónra. Talán a kormányzó és köre közbenjárására maradt el a megígért államsegély, erre csak következtetni lehet abból, hogy a gróf a harmincas évek elején, miután hiába tett panaszt a kabinetirodán, miniszterelnöknél, pénzügyi, kereskedelmi, honvédelmi miniszternél, pert indított polgári bíróságnál az államkincstár ellen. Ma még nem tudjuk, egyáltalán eljutott-e a kereset a tárgyalásig.... Mióta a történetet ismerem, ha a Gellért tér előtti Duna szakaszon vagy a Balatonon járok, képzeletemben a vízről néha ezüst csónakok emelkednek a magasba.
A cikk nem jöhetett volna létre, ha Barkóczy Jolán, a Közlekedési Múzeum könyvtárosa nem küldi el nekem a Múzeum 1979-80 évi évkönyvéből Rév Pál: Adatok és tények az Aeroexpress Rt történetéhez. című írását, ebből vettem át a képet is Mindkettőjüknek köszönet érte.
Lejegyezte: Tarcsai Miklós 1999 márciusában.
Junkers F-13
Hugo Junkers (1859-1935) német gépészmérnök 1895-ben alapította meg első vállalkozását, mely gázmelegítő berendezések gyártására szakosodott. Junkers 1910-től foglalkozott repülőgép tervezéssel és építéssel. Korát messze megelőzve, zseniálisan felismerte, hogy a jövő repülőgépeinek anyaga a könnyűfém lesz. A fából, vászonból és huzalokból épült szerkezetek korában nem volt könnyű mindezt bebizonyítania, de törekvése végül is sikerrel járt, és megalkotta a világ első, teljesen fémből készült utasszállító repülőgépét. Junkers 1910-ben szabadalmaztatta találmányát, az acélcsövekkel merevített és hullámlemezzel borított, vastag szárnyat. Ezt követően készítette el 1914-ben a J-1 "Blechesel" (Pléhszamár) elnevezésű, teljesen fémből épített repülőgépét. Az első világháború kitörése után Junkers elsősorban a német hadsereg részére épített repülőgépeket. 1917-ben Anthony Fokkerrel közös repülőgépgyárat hoztak létre, de egy év múlva külön utakra léptek. A Dessauban működő Junkers Flugzeugwerke főmérnöke, Otto Reuter 1918 őszén kezdett hozzá az F-13-as tervezéséhez és megépítéséhez. A gép eredeti típusjelzése J-13 volt (ez volt ugyanis a tizenharmadik Junkers gyártmány). A prototípus 1919. június 25-én végezte első repülését, s ezt követően számos rekordot állított fel, így például hat fővel a fedélzetén, 6750 méter magasra emelkedett. Már a gyári berepülések idején kiderült, hogy a gép kiváló tulajdonságokkal rendelkezik, ezért az F-13-as nem csak műszaki, hanem üzleti szempontból is sikert jelentett a Junkers üzemnek. 1925-ben a világ légitársaságainak már csaknem egyharmada F-13-asokkal repült. A két világháború között a típus Amerikától a Távol-Keletig, a világ minden tájára eljutott, s több országban, így például a Szovjetunióban vagy Japánban is gyártották. 1932-ig 370 darab F-13-as készült el. Üzleti megfontolásokból Hugo Junkers elhatározta, hogy amennyiben az F-13-ast választják, részvényvásárlással légitársaságok finanszírozásába is bekapcsolódik. Ilyen vállalat volt például a brazil Varig, a szovjet-német DERULUFT, vagy a magyar Aeroexpress is. Az Aeroexpress 1923 és 1927 között, összesen hat darab, úszótalpas F-13-ast üzemeltetett, melyeket felül ezüst, alul fekete színűre festettek. A lajstromjelet mindkét szárnyon feltüntették. 1930 és 1937 között a Balatonon sétarepülésre használtak egy F-13-ast, melyet a rejtett magyar légierő hidroplán iskolája kiképzési célra megvásárolt. A típus egyik példánya - mely napjainkban is látható Budapesten a Repülési és Űrhajózási Kiállításon - kalandos úton került Magyarországra. 1921 októberében IV. Károly és az őt támogató magyar katonatisztek, Zürichben belföldi sétarepülés ürügyén bérbe vették a svájci AD ASTRA AERO légitársaság F-13-as gépét. Felszállás után azonban Magyarország felé vették az irányt, és mintegy négyórás repülés után meg is érkeztek a Sopron közelében található Dénesfára. A legitimista puccs végül elbukott, IV. Károlyt száműzték az országból, de a repülőgépet soha nem adták vissza. Először a Nemzeti Lovardában állították ki, majd a Közlekedési Múzeum tulajdonába került. A második világháború alatt megsérült gépet 1959-ben, majd az 1960-as évek végén restaurálták a Pestvidéki Gépgyárban, illetve a Malév ferihegyi műszaki bázisán. Kijavították a hullámlemez borítást, elvégezték a külső-belső korrózióvédelmet, pótolták a hiányzó ablakokat és műszereket, az utastér kárpitját és a kerekek gumiabroncsait. Visszakerült a gépbe az időközben kiszerelt BMW motor is. Végül, a korabeli fotók alapján újra festették az F-13-ast, melyen érdekes módon két lajstromjel is látható. Egy hangártűzben történt sérülés után ugyanis az eredetileg CH-59-es lajstromjelű törzsre a CH-66-os szárnyát szerelték át, s ez a példány került Magyarországra. Az F-13-as alsószárnyas, fémépítésű, egymotoros utasszállító repülőgép. Futóműve hárompontos, farokkerekes, nem behúzható volt. A gépet három fő változatban, minimális méreteltéréssel gyártották. Az F-13L kerekekkel, az F-13W úszótalpakkal, az F-13S pedig szántalpakkal épült. A szárazföldi futóművet egyébként gyorsan ki lehetett cserélni úszótalpakkal. Utóbbiakat ugyancsak hullámlemezből, többcellás kivitelben gyártották, és közülük már egy is elegendő volt ahhoz, hogy megóvja a gépet az elsüllyedéstől. A vízi használatú gépeknél az oldalkormányra alul egy kiegészítő felületet is felszereltek, mely fel- és leszálláskor javította az iránystabilitást. Az acélcső vázból készült törzset hullámosított dural (ötvözött alumínium) lemezekkel borították. Ugyanígy a szárnyakat is, de ezek szilárdságát kilenc darab könnyűfém cső-hossztartó biztosította, melyeket hollandi anyákkal csavaroztak a szárnyközéphez. Az F-13-as egyik műszaki érdekessége volt, hogy a törzs hátsó részébe egy 70 literes ballaszt tartályt építettek be. Hosszabb útvonalakon a pilóta az ide átszivattyúzott benzinnel trimmelte ki a gépet. A két fő üzemanyagtartályt a szárnyközépben helyezték el. A benzint egy szivattyúval juttatták el a motor feletti ejtőtartályba, melynek szintjét egy kis üveglapon át, a pilótafülkéből folyamatosan ellenőrizhettek. Ha a szivattyú meghibásodott, a pilóta egy kézipumpával töltötte fel az ejtőtartályt. A kétszemélyes, szélvédővel ellátott, nyitott pilótafülkében mindössze egy iránytű, egy sebességmérő, egy magasságmérő és egy-két motorellenőrző műszer kapott helyet. A gázkarokat és a kéziszivattyú karját középen helyezték el. A kormánylapok mozgatása rudazat és huzalok segítségével, a kormánybottal, illetve az arra szerelt kormánykerékkel történt. A kettős kormányszerkezet lehetővé tette, hogy a gépet két pilóta vezesse, ami jelentősen megkönnyítette a pilóták kiképzését. A motor hűtőzsaluját egy külön karral tudták szabályozni. Az utastérben négy párnázott ülést helyeztek el, a be- és kiszállás két nyitható oldalajtón át történt. A mellső falba épített tolóablak, repülés közben lehetőséget teremtett a pilótával való kapcsolattartásra. Az utastérbe póttartályt, valamint egy asztallapot is be lehetett szerelni. Ilyenkor az asztal alatti holtteret postarekeszként hasznosították. A megrendelő kérésére a Junkers gyár kabinfűtő berendezéssel, világítással, illetve az éjszakai üzemeltetéshez szükséges külső lámpával is felszerelte a gépet. Az utastértől elkülönítve alakították ki a csomagteret, melynek állandó tartozéka volt egy fedélzeti zsák. Ez tartalmazta az összes, a napi üzemeltetéshez szükséges alkatrészt és szerszámkészletet. A gépet a megrendelők igényei szerint, többféle motorral építették, a légcsavart pedig fából és fémből egyaránt gyártották.
Az Aeroexpress F-13-as flottája LajstromjelH-MACAH-MACBH-MACCH-MACDH-MACEH-MACF Gyári számD-216 WN 632D-224 WN 635D-211 WN 628D-226 WN 638D-227 WN 639D-228 WN 640

A hat személyes gép üzemeltetői között volt a kor egyik legjelentősebb magyar légitársasága az Aeroexpress is, amely 1923-1927 között hat úszótalpas F 13-ast üzemeltetett Budapest és a különböző európai fővárosok között.
Egy Junkers F 13 része a Közlekedési Múzeum állandó kiállításának. Az 1921-ben Svájcból eltérített gép fedélzetén érkezett Magyarországra IV. Károly magyar király az ún. „királypuccs" idején.

Junkers-L5-Motor-1927-Probelauf.MTSGo to page: http://www.youtube.com/watch?v=TCbOgc35hHU

Dúzs Mihály eddig nem publikált felvétele az 1920-as évek vége felé.

==========================================
Az F 13 teljesen fémépítésű, duralból készült alsószárnyas repülőgép. Törzse acélból készített rácsszerkezet, amelyet hullámlemezekkel borítottak. A hathengeres benzinmotor a repülőgép orr-részében kapott helyet, közvetlenül előtte található a folyadékhűtés radiátora. A motor mögött helyezkedik el a részben nyitott pilótafülke, majd a teljesen zárt, fűthető, 4 fő elhelyezésére alkalmas utaskabin. A pilóták előtt egy kisméretű szélvédő található. Hárompontos futóművel rendelkezik, a főfutók merevek, hátul farokcsúszó található. A repülőgépek többségébe 228 kW-os (310 Le) Junkers L5 hathengeres soros motort építettek, egyes példányok azonban 176 kW teljeítményű (240 Le) BMW IIIa, vagy 184 kW-os (250 Le) Junkeres L2 típusú motorokkal repültek. A motorok kéttollú fa légcsavart hajtottak.

Az első repülést 1919 Június 25-én hajtották végre a repülőgéppel.

A műszerfalat könnyen át lehetett tekinteni.

A Két pilóta ülése.
http://www.youtube.com/watch?v=Zt6pJ6tvphA
http://www.youtube.com/watch?v=JkK00n5WRsY&feature=related
A Junkers F 13 a német Hugo Junkers gépészmérnök által közvetlenül az első világháború után tervezett utasszállító repülőgép. A típus a világ első teljesen fémépítésű polgári célú repülőgépe. Népszerűségére jellemző volt, hogy 1925-ben a világ légitársaságainak már közel egyharmada F 13-asokkal repült, megalapozva a Junkers cég későbbi sikereit. Az F 13-at idővel a hasonlóan sikeres Junkers W 33, majd a Ju 52 váltotta fel a polgári légiforgalomban.
Az első világháború idején a Junkers & Co. Warmwasser-Apparatefabrik még jelentéktelennek számított a repülőgépek előállítása terén. A háború alatt, 1915-től kis számban gyártott legérdekesebb repülőgépei az akkor előremutató konstrukciónak számító Junkers J 1 és J 2 középszárnyas elrendezésű, fémépítésű vadászrepülőgépek voltak. A háború után, a fejlődésnek indult polgári légiforgalom igényeire alapozva Hugo Junker ezt a konstrukciót fejlesztette tovább és kialakított belőle egy 4 utas szállításra alkalmas utasszállító repülőgépet. A gyakorlati tervezőmunkát az időközben Junkers Flugzeugwerke névre átkeresztelt gyárban 1918-tól Otto Reuter főmérnök végezte. A gép a J 13 gyári típusjelet kapta, a polgári légiforgalomban használt típusjele pedig F 13 lett. Első repülését 1919. június 25-én hajtotta végre Dessauban. Többféle változatban gyártották, a motort egyre nagyobb teljesítményűre cserélték. Összesen mintegy 330 db készült. Ebből 110 db-t Németországban üzemeltettek, a többit exportálták.
A hat személyes gép üzemeltetői között volt a kor egyik legjelentősebb magyar légitársasága az Aeroexpress is, amely 1923-1927 között hat úszótalpas F 13-ast üzemeltetett Budapest és a különböző európai fővárosok között.
Egy Junkers F 13 része a Közlekedési Múzeum állandó kiállításának. Az 1921-ben Svájcból eltérített gép fedélzetén érkezett Magyarországra IV. Károly magyar király az ún. „királypuccs" idején.
Az F 13 teljesen fémépítésű, duralból készült alsószárnyas repülőgép. Törzse acélból készített rácsszerkezet, amelyet hullámlemezekkel borítottak. A hathengeres benzinmotor a repülőgép orr-részében kapott helyet, közvetlenül előtte található a folyadékhűtés radiátora. A motor mögött helyezkedik el a részben nyitott pilótafülke, majd a teljesen zárt, fűthető, 4 fő elhelyezésére alkalmas utaskabin. A pilóták előtt egy kisméretű szélvédő található. Hárompontos futóművel rendelkezik, a főfutók merevek, hátul farokcsúszó található. A repülőgépek többségébe 228 kW-os (310 Le) Junkers L5 hathengeres soros motort építettek, egyes példányok azonban 176 kW teljeítményű (240 Le) BMW IIIa, vagy 184 kW-os (250 Le) Junkeres L2 típusú motorokkal repültek. A motorok kéttollú fa légcsavart hajtottak.
| Hajtómű | |
| Hajtómű | 1 db Junkers L5 típusú 6 hengeres soros motor |
| Teljesítmény | 230 kW (310 Le) kW |
| ▲ becsukRepülési jellemzők | |
| Max. sebesség | 185 km/h |
| Hatótávolság | 980 km |
| Legnagyobb repülési magasság | 5000 m |
| Emelkedőképesség | 3,3 m/sc |

http://www.rimowa-in-the-air.com/en/junkers_f13.html
http://www.hunavia.hu/AVIATION%20MUSEUM/PECSA/JunkersF13/photos/photo38.html
http://www.idflieg.com/junkers-f13.htm
Copyright information:
All pictures on this pages are © 2006-2008 Andi Szekeres.
All photos on this page licensed under the CC-BY-SA licence - you can use the pictures however you like (your site, print, books, magazines), as long as you mention my name and the URL of this site.
Szerkesztés alatt!!!
Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!
KIEMELT, REKLÁMMENTES OLDALAK
► Értékesítők és Értékesítési Vezetők Akadémiája
hca-ertekesitesi-akademia.hupont.hu
LEGLÁTOGATOTTABB OLDALAK (MAI).
1. Karácsonyi kaktusz (Schlumbergera)
► sokféle hasznos tudnivaló a karácsonyi kaktuszokról,szaporításukról, szép fotók a virágokról, sok segítség a gondozáshoz.
karacsonyikaktusz.hupont.hu
2. BonitArt
► Fiatal cégünk valamennyi munkatársa azt vallja: egy munka akkor lehet jó, akkor szolgálhat a megrendelők elégedettségére, ha hiteles, ha jó, ha művészi. Ars poetikánkat nevünk is tükrözi, de igazolja minden eddigi munkánk is.
bonitart.hupont.hu
3. AVRIL LAVIGNE RAJONGÓK IDE GYORSAN!!!
► Itt megtudhatsz mindent AVRIL RAMONA LAVIGNE énekesnőről: életrajza, stílusa, parfümje, divatmárkája, albumai, dalai, videoklipjei, filmjei, érdekességek-extrák róla, képei, fotósorozatai stb. ...
rekavril.hupont.hu
4. Egészség Mindenkinek Minden Szinten
► Egészségmegőrzés, Betegségmegelőzés, Egészséges Életmód, Öngyógyítás természetgyógyászati módszerekkel
egeszseg-mindenkinek.hupont.hu
► Faházak, kerti házak, gerendaházak, pavilonok, panel szerkezetű egyedi és típus faszerkezetű lakóházak gyártása, régi faházak felújítása és kaptárgyártás
univerholz.hupont.hu
6. Dég község hivatalos honlapjához kiegészítő információk.
► Nagy tisztelettel köszöntöm. Itt kiegészítő információk találhatók. Szívesen látjuk Dégen, tegyen sétát a páratlan szépségű Festetics kastély parkjában, és az ott lévő tó partján. A települési fő honlap: www.deg.hu
deg.hupont.hu
7. Éder-Ház Kft
► Új építésű,tehermentes,családi házak,fizetés könnyítéssel, magas műszaki tartalommal eladók.Az összes mindenkori kedvezmény igénybe vehető a Kft tulajdonában lévő házakra.
ederhazkft.hupont.hu
8. Nem minden az, aminek látszik! ;3
► Sok féle ember létezik,sok féle személyiséggel...
sziszandiblog.hupont.hu
► Időskori biztosítás - megköthető 80 éves korig orvosi vizsgálat nélkül - Időskori életbiztosítás
idoskori-biztositas.hupont.hu
10. Nem megy a matek? Fejlődni akarsz informatikából? Segítek!
► Sok diák nem szereti a matekot, egyszerűen azért, mert a suliban túl gyors a tempó. Itt személyre szabottan tanulhatsz és behozhatod a lemaradásod! Keress meg a 06304206031-es számon vagy emailben matekinfotanar@gmail.com
matekinfoprog.hupont.hu
11. Rajzok,portrék,tájképek,épületek,híres személyek,festmények megrendelésre
► Fel kell vidítani a szoba falát?Kell egy jó szülinapi ajándék?Vagy csak egyszerűen örömet akar szerezni szeretteinek?Itt a megoldás!!! Rendeljen ön is: grafikarajz,festmény tetszés szerint:)
rajzolasesfestes.hupont.hu
12. Lovaglás
► Miért jó megtanulni lovagolni?
pircsike.hupont.hu
13. RomStardoll
► ♥♥♥Udvozollek Romania leghiresebb es legnezetebb stardoll honlapjan! Itt egy csomo ingyen stardoll cuccot stardoll hireket talalhatsz! Az oldal folyamatos fejlesztes alatt all es minden nap uj dolgokat talalhatsz rajta! ....gyere maskor is ♥♥♥
ingyenstardollcuccok.hupont.hu
14. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
mosogepszerviz.hupont.hu
► EzA HONLAP ELŐREJELZI AZ IDŐJÁRÁST.NAPONTA FRISSÜL.PONTOS MÉRÉSEK ,PONTOS ELŐREJELZÉSEK.
idojarashonlap.hupont.hu
16. Veszelka Magdolna ♥ SZERetetkori tanító tanító oldala
► Ha megszülettél erre a bolygóra, akkor cél, hogy fejlődj, nevess, SZERess! Ismerd meg a boldogsághoz vezető út lépéseit, szerezd meg a tudást és képességeket, amivel örömmel teljesíted küldetésed és családodra is van elég időd! ♥ tiltottgyumolcs.hu
veszelkamagdolna.hupont.hu
17. General Service Hungaria 2000 Kft.
► MINDEN, AMI ÉPÍTŐIPAR
generalservicehungariakft.hupont.hu
18. A"kis-harcos"ami nagyon jellemzö lehet rád is hiszen Te nagyon eröltetted !
► Itt olyan bejegyzés jelenik meg amiben az a cél,h.mindenki tegye is amit mond ne csak üres beszéd legyen hiszen fontos az öszinteség, érdemes odafigyelní !!!
kis-harcos.hupont.hu
19. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
uleshuzat-triko.hupont.hu
20. Facebook
► Minden ami Facebook. :D
msncimekjelek.hupont.hu
► Luxus ruhamárkák olcsón. Nálam hihetetlen jó áron találsz, elképesztően jó minőséget! A kifinomultan elegánstól, a sportosig, a fürdőruhától a kosztümig, S-Xxxl méretig. (luxusmarka@citromail.hu) Luxusmárkák is: Gucci, Versace, Chanel, Hermes, Armani
luxus-ruhak.hupont.hu
22. Üdvözöllek! Varga Ildikó vagyok fodrász
► Kényeztetést szeretnél a hajadnak,vagy csak egyszerűen unod a régit? Itt az alkalom hogy változtass! Tel.:062036-72-42
frizura.hupont.hu
► Ha tudod, hogy ki született 1992. július 22-én, valószínűleg tudod, ki a 'sztár' az oldalon!
imadjukselenat.hupont.hu
24. Az igazi gyémántot nem kell ragyogtatni
► Az erkölcstelen politikai irányzat csak a beteg szervezetű államban, nemzetben tudja felütni a fejét, a pillanat fejvesztettsége, kábultsága és nem tudása alkalmas talaj befogadására...
jellem-ismeret.hupont.hu
25. Asztalos munkák Budapesten és környékén POLLER PÉTER
► Bútorok,és minden más,amit a megrendelő fából álmodott meg !
asztalos-poller.hupont.hu
26. Expressz Szervizek | Expressz Szolgáltatások | Expressz Termékek
► Oldalak amelyek expressz, gyors szolgáltatás, és gyorsszolgálat árak, futárszolgálat rendelés, gyorsszervíz, nonstop - éjjel-nappal azonnali kiszállással hibaelhárítás.
expressz-oldalak.hupont.hu
27. SZÉKELYKAPU FARAGÁS FAKERÍTÉSEK, FAKERÍTÉS KÉSZÍTÉS ÉPÍTÉS t: 0630 5934240
► Üdvözlöm! Majoros György vagyok székelykapuk készítése Fa kapu, fa kerítés, FAKERÍTÉS ÉPÍTÉS Amennyiben szeretne egy ,fakerítést hívjon. Minden fa kapu ,fa kerítés,fa korlát egyedi kivitel.SZÉKELYKAPU KÉSZÍTÉS!tel.0630 5934240
szekelykapuk.hupont.hu
28. olcsoregikonyvek.hupont.hu
► Olcsó, régi és új könyvek nagy választékban! Regények, krimik, zsebkönyvek, irodalmi művek, háborús történetek, kalandkönyvek, szerelmes regények, sorozatkönyvek
olcsoregikonyvek.hupont.hu
29. SAVTALANÍTÁS, MÉREGTELENÍTÉS AZ EGÉSZSÉGÉRT
► A körülöttünk lévő világ gondolataink, érzéseink és törekvésünk tükröződése. A világ szűkölködik a békében, mert belőlünk hiányzik a béke. A belső harmóniát csak akkor oszthatjuk meg mással, ha magunk rendelkezünk vele. Tiszta testben tiszta lélek!
savtalanitas.hupont.hu
► Sya... ezen az oldalon sok mindent megtalalsz remelem tetszeni fog!!! Jo szorakozast♥♥♥
tiktoria.hupont.hu
► szeretlek kicsim nagyon♥♥
enyimhe.hupont.hu
32. gamefan
► Amennyiben érdekelnek a játékok,de nem akarod minden idődet ezzel tölteni,akkor jó helyen jársz,és még számos filmet is találhatsz.
aionbrutal.hupont.hu
33. MaTi-CaR ALKATRÉSZEK ELÉRHETŐ ÁRON MISKOLCON....
► Új, utángyártott, és gyári alkatrészek elérhető áron Miskolcon. Minden autótípushoz: ALFA/AUDI/BMW/CITROEN/CHEVROLET/DAEWOO/FIAT/FORD/HONDA/KIA/LANCIA/LEXUS/MAZDA/MITSUBISHI/NISSAN/PEUGEOT/RENAULT/SAAB/SEAT/SKODA/VW alkatrészek elérhető áron..
alkatreszekmindenautohoz.hupont.hu
34. Nincs vize, vagy túl drága? Megoldjuk ivóvíz ellátását. Kútfúrás ivóvízkút
► Biztosítsa házi vízszükségletének vizét saját fúrt kútról, locsolását, öntözését.- Kútfúrás kút kútfúró
ivovizkut.hupont.hu
35. Technology essay
► Technology essay writing can encompass any topic related to technology. Your essay could be a simple description of any technology or it can be argumentative or even a critique of any technological aspect.
joandarce.hupont.hu
► A titok az, hogy hisszük van, de nincsenek titkok! A szem a lélek tükre. Bőrünk meg elárul minket, hát had legyek én a cinkos társ aki segít megvívni a harcot Veled! Bőrápolás, szempillahosszabbítás,sminktetoválás..stb. Közösen biztos csatát nyerünk!
dolcevicakozmetika.hupont.hu
37. KENU SZAKOSZTÁLY DUNAFÖLDVÁR
► ÉSZ-ERŐ-EGÉSZSÉG
dunafoldvar-kajak.hupont.hu
38. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
israelclub.hupont.hu
39. Szívpárbajra hívlak! A tét a szerelem s a szíved!
► Jelentkezz fényképes bemutatkozó levéllel és vívj szívpárbajt egy általunk kiválasztott ellenféllel.A kérdéseket e-mailben kapod!Ha jól játszol tied a főnyeremény!Személyesen találkozhatsz életed szerelmével, a többi pedig csak rajtad múlik!
szivparbaj.hupont.hu
40. ♥♥Zene sztárok és minden Más♥♥
► $Szereted a sztárokat állatokat és a zenét?! Itt aztán találhatsz kedvedre való dolgokat!$ Minden hónapban új sztárok állatok és Újévre egy köszöntő!
sztarok-zene-allatok.hupont.hu
41. PROFI MASSZÁZS -ÉLETMÓD TANÁCSADÁS - EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS - Nagykarácsony
► Többéves gyakorlattal rendelkező, okleveles, középkorú masszőrhölgy várja vendégeit: szakszerű masszázsok - Sportmasszázs, fájdalomcsillapító testkezelések - köpölyözés-elektroakupresszúra, energetizálás - Fogyasztó-cellulit kezelés - LifeCare termék
profimasszazs.hupont.hu
42. Évek múlása
► Idővonat
evek-mulasa.hupont.hu
► Nagyméretű irodák Stefánia úti villa - irodaházban a XIV. kerületben (70)312-9126
stefaniairodahaz.hupont.hu
44. TV-LIFT ÉS EGYÉB MOZGATÓ SZERKEZETEK
► Távműködtetésű tv vagy más tárgyak fel, le mozgató vagy forgató, szerkezetek forgalmazása, beépítése, szerelési tanácsadás.
tv-lift.hupont.hu
45. Martontenisz Sportegyesület 1934-2011
► A Martontenisz Sportegyesület oldala
martontenisz.hupont.hu
► Az olvasás szórakozás, az olvasottság erény.
azigeretszepszo.hupont.hu
► itt gyakorlok :-)
jozsiproba.hupont.hu
48. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
balatoninyaralo.hupont.hu
49. Cyber WoW
► Mert minden jo de a legjobb a WoW!!!
cyber-wow.hupont.hu
50. AGILIS KENNEL - PAPILLON KUTYA TENYÉSZTŐ (Magyarország)
► papillon Hundezüchter, papillon dog breeders, Papillon câine de crescători, Папиллон одгајиваче паса, Papillon собаководов, Papillon chien éleveurs, papillon cane allevatori, papillon chovateľom psov
papillonkennel.hupont.hu
51. Efficiently getting out of debt
► You may find yourself under a mountain of debt
anneboyd.hupont.hu
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
stoersenders.hupont.hu
53. Élj, mint hal a vízben! Valósítsd meg álmaidat, dolgozz kötetlenül!
► Az anyagi függetlenség elérése közelebb van mint gondolnád. Oldalaimon megosztok Veled pár tippet, remélve, hogy a Te életedet is könnyebbé teheti. Ezekkel a lehetőségekkel próbálok ötleteket adni egy anyagilag gondtalanabb élethez.
halavizben.hupont.hu
54. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
lukacsimedia.hupont.hu
55. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
tuttiwiki.hupont.hu
56. Boldog,Vidám,Rémisztő történetek
► Ha szereted a történeteket, akkor jó helyen jársz.Itt minden féle történet van ami pont NEKED a legkedvesebb.Ha a vidám történet tetszik akkor lehet látni jobb oldalt a menüben. Még ott lesznek a rémisztő és boldog történetek.
kiralytortenetek.hupont.hu
► gyermekeink világa mindennél fontosabb számunkra.És hogy ez érték is maradjon...
jatszunk.hupont.hu
► Tégy egy lépést sorsod felé, és észre fogod venni, hogy az is mozdul feléd!
elysha-josno.hupont.hu
► Ajjaj, hol volt, hol nem...van egy apró kis ovi az erdő szomszédságában, ahol elég mozgalmas élet folyik. Megmutatjuk, hogy telnek napjaink, nézz be hozzánk!
ovis-hirek.hupont.hu
60. Portré rajzolás fényképről!
► Egy igazán egyedi ajándékötlet Névnapra, Születésnapra, Évfordulóra stb.
rajzokportrek.hupont.hu
61. Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek!
► Ezt az oldalt azért készítem, hogy a hozzám hasonlóan a bringázást kedvelőknek leírjam az általunk tapasztaltakat, és akik még nem kezdték el azok megkedveljék a világ legjobb sportját.
kerekezes.hupont.hu
62. Dr Svajda Bernadett - Bőrgyógyász (Székesfehérvár)
► BŐRGYÓGYÁSZAT, KOZMETOLÓGIA, NEMI GYÓGYÁSZAT, BŐRRÁK MEGELŐZÉS, ORVOSI LÉZERCENTRUM
borgyogyasz.hupont.hu
63. Online marketing
► " A pénz nem a legfontosabb dolog az ember életében, de ... mindenre hatással van, amit fontosnak tart. " (Robert Kiyosaki)
networktipp.hupont.hu
64. Mert Bulizni Jó
► Jó Radiót hallgatnál unalmas estéken, délutánokon vagy reggeleken akkor Hallgasd a Zima Rádió X -a napjaink legjobb a felvételeivel Honalpunk Cime : www.zimaradiox.info Hallgasd és Bulizz Velünk.
szabadido.hupont.hu
65. Szerb-Horvát-Angol tolmácsolás
► A felsorolt Nyelvek közül, bármely párosításban tolmácsolást vállalok.
szerb-horvattolmacsolas.hupont.hu
66. Svéd, ayurvédikus és nyirok masszázs PROFI gyógymasszőrtől!
► Megérkezett a nyár, frissüljön fel, méregtelenítse és vitalizálja szervezetét különleges ayurvédikus indiai masszázs fajtákkal!!! Tel.: 70/325-29-78 Egy fantasztikus masszázs, és holnap újult erővel indulhat a napja!
attilamasszazs.hupont.hu
67. Portrékészítés, festményrendelés
► Portrékészítés fénykép után, tájképek és egyéb témájú képek rendelése fotó után.
portrekeszites.hupont.hu
68. Autótakaró, mobilgarázsok, takarók
► Konzolplusz Bt.
autotakaro-konzol.hupont.hu
69. DIAMOND!! EGY VALÓDI GYÉMÁNT ÜZLET!!!
► INTERNETES MUNKA, TÁVMUNKA, OTTHONI MUNKA
gyemantvarazs.hupont.hu
70. Állati lap
► Állattartás okosan, boldogságban!
allatilap.hupont.hu
► "Ha az embernek világos célja van, még a legmostohább úton is haladni fog. Ha az embernek nincs célja, még a legsimább úton sem jut el sehova. /Thomas Carlyle/
tudatosgondolkodas.hupont.hu
72. A BÓNÉ NEMZETSÉG
► Egy 1560 éves magyar család története
bonecsalad.hupont.hu
73. XXXIV.Eucharisztikus világkongresszus és az első magyar színes film.
► 1938. május 25-én ünnepélyes külsőségek közepette megkezdődik Budapesten a XXXIV. Eucharisztikus világkongresszus és Szent István király halálának 900. évfordulója alkalmából rendezett emlékév.
eucharistic.hupont.hu
74. Vályogház felújítás.06703842651 Vályog, vert, rakott falu ház felújìtàs
► Vályogház, tégla, vegyes, sár falu ház felújítás ,
valyoghazfelujitas.hupont.hu
75. Ráckevei Társasházak Eladók !!
► Tel: +3620/584-9296 / email:dk21baukft@gmail.com
dkbaukft.hupont.hu