
Kilencven évvel ezelőtt nagy szerzáció volt a hidroplánok első megjelenése a Dunán. A korabeli újság szerint feketélett a rakpart az érdeklődőktől, ami később a Balatonon is megismétlődött.
Vajon milyen lenne újra hidroplánnal repülni a Balatonon, a Dunán vagy más honi vizeken leszállva?
Erre keressük a választ a hazai tradiciók és a külföld segitségével, sok képpel, egy filmrészlettel és hivatkozásokkal, továbbra is hölgyeknek egy habos kávé, uraknak pedig egy hideg sör áráért.
==========================================
Junkers F-13
Repülő csónakok a Dunán
1923 áprilisának budapesti szenzációja a Junkers hydroplánok megjelenése volt a Gellért szálló előtti Duna szakaszon. A zárt utasterű, tiszta alumínium gépek 5 utasülésesek voltak, korabeli híradások szerint feketéllett a Műegyetem előtt rakpart az érdeklődőktől, néhányan sétarepülésre ki is próbálták a hydroplánokat.
Szomszédolásunk a régmúltban az első és azóta sajnos utolsó magyar hydroplán légitársaságra emlékezik, a Közlekedési Múzeum segítségével. S ha hiszik, ha nem, történetünkbe még a "budaörsi csata" is bekéredzkedik. Kitűnő hétvégi családi programnak ajánljuk a Városligetben a Közlekedési Múzeum újjávarázsolt állandó kiállításának megtekintését. A vasúti terem végén pedig játékos táblák igazítják el a nagyérdeműt, ha felhajtjuk, alatta a válasz. Történetünk kapcsán bennünk a Ki szerezhet vasútvonalra engedélyt? feliratú tábla alatti válasz ragadt meg: legyen földbirtokos, kormánypárti jó kapcsolatokkal Gróf Jankovich-Bésán Endre legitimista parlamenti képviselő 1922 augusztusában Budapest - Zágráb, Budapest - Prága és Budapest - Bukarest légi útvonalakra kért és kapott 5 évre engedélyt és kizárólagossági jogot. Az engedélyokiratban a kereskedelmi miniszter a korban szokásos nagyvonalú állami támogatást nyújtott a kérelmezőnek. Mátyásföldön díjtalan repülőtér használatot, hozzá egy lezárható hangárt, ingyenes telekhasználatot a saját épületeknek és az első két üzleti évre államsegélyt. Mindezt az alábbi kötelezettségek vállalása fejében: a légi járatokat az engedélyes legalább évi 280 napon üzemelteti, a posta által kívánt légiszállítást az önköltség megtérülése mellett bárhonnan bárhova elvállalja, a viteldíjak nem lehetnek magasabbak, mint a vasúti expresszvonat első osztályára szóló jegyárak kétszerese, személyzete - kivételes eseteken kívül - csak magyar állampolgár, a legfőbb tisztségviselőinek pedig legalább a kétharmada magyar legyen. A gróf az engedély birtokában tárgyalásokat folytatott Junkers professzor vállalatával, amely elsőként épített tiszta alumíniumból repülőgépeket, és létrehozták az Aeroexpress Részvénytársaságot. A társaság pilótái között találhatjuk Endresz Györgyöt, a későbbi óceán átrepülőt, és Bánhidi Antal szerelőt. Csak érdekességként említeném, hogy a magyar állam a négy apportként behozott Junkers F-13 géphez még vett kettőt és azt a részvénytársaság rendelkezésére bocsátotta. Nem sikerült megkötni a szomszédos államokkal a légügyi egyezményeket, viszont a működést meg kellett kezdeni. Ezért ma úgy mondanánk, hogy a gróf kilobbyzta a kormánynál, hogy a vonalengedélyeket kiterjesztették a Duna magyarországi szakaszára, a Budapest-Balaton utvonalra, és a Balaton melletti helyiségek közötti forgalomra, és egyben hozzájárultak a nem menetrendszerű alkalmi és sétarepülésekhez is. Az engedély kiterjesztésből egyértelművé vált, hogy a gépeket elsősorban vízi úszótalpakkal felszerelve hydroplánokként kívánják üzemeltetni. Az Aeroexpress a Duna jobb parti, Gellért téri szakaszán 70 méter területen hidroplán kikötőt létesített, irodát nyitott a Gellért szállóban Új szenzációként ezüst madarak repültek a Duna felett a sétarepülések megkezdésekor, melynek célja a közönség hozzászoktatása volt a légi utazáshoz. A 15-20 perces sétarepülések nem voltak veszélytelen vállalkozások, ha hozzátesszük, hogy a vállalat a légi balesetért semminemű felelősséget nem vállalt. 1923. május első vasárnapján Mandl Samu régiségkereskedő, ki feleségével, menyével és Hugó nevű fiával repült, életét vesztette akkor, amikor a gép a Csepel szigeten, egy forduló közben sebességét elvesztve a földbe fúródott. A balesetet az úri közönség gyorsan feledte, sikk lett az év nyarán a Junkersekkel a Balatonra légitaxizni, illetve megkezdődött a rendszeres balatoni körrepülés a Siófok - Almádi - Füred - Keszthely- Földvár- Siófok útvonalon. Előtte megnyitották a balatoni nyári repülési idényt, az ünnepség Siófokon táncestéllyel, tombolával zárult. Az Aeroexpress fenti vízi repülő kalandja kisegítő megoldásnak indult, 1924-ben a Duna vonala felett repülve a hyroplánokkal sikerült betörnie a Budapest - Bécs menetrendszerű forgalomba az osztrák légitársasággal közös járatán. Röplapok szórása, újságok vidéki városokba való szállítása, ahol 15 méter magasból dobták ki a küldeményt, szerepelt még a tevékenységben. A vállalat a kezdeti biztató indulás ellenére nem tudott tartósan betörni a nemzetközi repülési piacra, a séta, kör és taxirepülésekből pedig nem tudott megélni. Mondják, hogy a gróf legitimista nézetei is közrejátszottak a vállalat bukásában, mert Horthy kormányzó érdekelt volt a király nélküli királyság fenntartásában, nem bocsátotta meg a legitimista uraknak az 1921 évi "budaörsi csatát", ahol IV. Károlyt kívánták visszahozni a magyar trónra. Talán a kormányzó és köre közbenjárására maradt el a megígért államsegély, erre csak következtetni lehet abból, hogy a gróf a harmincas évek elején, miután hiába tett panaszt a kabinetirodán, miniszterelnöknél, pénzügyi, kereskedelmi, honvédelmi miniszternél, pert indított polgári bíróságnál az államkincstár ellen. Ma még nem tudjuk, egyáltalán eljutott-e a kereset a tárgyalásig.... Mióta a történetet ismerem, ha a Gellért tér előtti Duna szakaszon vagy a Balatonon járok, képzeletemben a vízről néha ezüst csónakok emelkednek a magasba.
A cikk nem jöhetett volna létre, ha Barkóczy Jolán, a Közlekedési Múzeum könyvtárosa nem küldi el nekem a Múzeum 1979-80 évi évkönyvéből Rév Pál: Adatok és tények az Aeroexpress Rt történetéhez. című írását, ebből vettem át a képet is Mindkettőjüknek köszönet érte.
Lejegyezte: Tarcsai Miklós 1999 márciusában.
Junkers F-13
Hugo Junkers (1859-1935) német gépészmérnök 1895-ben alapította meg első vállalkozását, mely gázmelegítő berendezések gyártására szakosodott. Junkers 1910-től foglalkozott repülőgép tervezéssel és építéssel. Korát messze megelőzve, zseniálisan felismerte, hogy a jövő repülőgépeinek anyaga a könnyűfém lesz. A fából, vászonból és huzalokból épült szerkezetek korában nem volt könnyű mindezt bebizonyítania, de törekvése végül is sikerrel járt, és megalkotta a világ első, teljesen fémből készült utasszállító repülőgépét. Junkers 1910-ben szabadalmaztatta találmányát, az acélcsövekkel merevített és hullámlemezzel borított, vastag szárnyat. Ezt követően készítette el 1914-ben a J-1 "Blechesel" (Pléhszamár) elnevezésű, teljesen fémből épített repülőgépét. Az első világháború kitörése után Junkers elsősorban a német hadsereg részére épített repülőgépeket. 1917-ben Anthony Fokkerrel közös repülőgépgyárat hoztak létre, de egy év múlva külön utakra léptek. A Dessauban működő Junkers Flugzeugwerke főmérnöke, Otto Reuter 1918 őszén kezdett hozzá az F-13-as tervezéséhez és megépítéséhez. A gép eredeti típusjelzése J-13 volt (ez volt ugyanis a tizenharmadik Junkers gyártmány). A prototípus 1919. június 25-én végezte első repülését, s ezt követően számos rekordot állított fel, így például hat fővel a fedélzetén, 6750 méter magasra emelkedett. Már a gyári berepülések idején kiderült, hogy a gép kiváló tulajdonságokkal rendelkezik, ezért az F-13-as nem csak műszaki, hanem üzleti szempontból is sikert jelentett a Junkers üzemnek. 1925-ben a világ légitársaságainak már csaknem egyharmada F-13-asokkal repült. A két világháború között a típus Amerikától a Távol-Keletig, a világ minden tájára eljutott, s több országban, így például a Szovjetunióban vagy Japánban is gyártották. 1932-ig 370 darab F-13-as készült el. Üzleti megfontolásokból Hugo Junkers elhatározta, hogy amennyiben az F-13-ast választják, részvényvásárlással légitársaságok finanszírozásába is bekapcsolódik. Ilyen vállalat volt például a brazil Varig, a szovjet-német DERULUFT, vagy a magyar Aeroexpress is. Az Aeroexpress 1923 és 1927 között, összesen hat darab, úszótalpas F-13-ast üzemeltetett, melyeket felül ezüst, alul fekete színűre festettek. A lajstromjelet mindkét szárnyon feltüntették. 1930 és 1937 között a Balatonon sétarepülésre használtak egy F-13-ast, melyet a rejtett magyar légierő hidroplán iskolája kiképzési célra megvásárolt. A típus egyik példánya - mely napjainkban is látható Budapesten a Repülési és Űrhajózási Kiállításon - kalandos úton került Magyarországra. 1921 októberében IV. Károly és az őt támogató magyar katonatisztek, Zürichben belföldi sétarepülés ürügyén bérbe vették a svájci AD ASTRA AERO légitársaság F-13-as gépét. Felszállás után azonban Magyarország felé vették az irányt, és mintegy négyórás repülés után meg is érkeztek a Sopron közelében található Dénesfára. A legitimista puccs végül elbukott, IV. Károlyt száműzték az országból, de a repülőgépet soha nem adták vissza. Először a Nemzeti Lovardában állították ki, majd a Közlekedési Múzeum tulajdonába került. A második világháború alatt megsérült gépet 1959-ben, majd az 1960-as évek végén restaurálták a Pestvidéki Gépgyárban, illetve a Malév ferihegyi műszaki bázisán. Kijavították a hullámlemez borítást, elvégezték a külső-belső korrózióvédelmet, pótolták a hiányzó ablakokat és műszereket, az utastér kárpitját és a kerekek gumiabroncsait. Visszakerült a gépbe az időközben kiszerelt BMW motor is. Végül, a korabeli fotók alapján újra festették az F-13-ast, melyen érdekes módon két lajstromjel is látható. Egy hangártűzben történt sérülés után ugyanis az eredetileg CH-59-es lajstromjelű törzsre a CH-66-os szárnyát szerelték át, s ez a példány került Magyarországra. Az F-13-as alsószárnyas, fémépítésű, egymotoros utasszállító repülőgép. Futóműve hárompontos, farokkerekes, nem behúzható volt. A gépet három fő változatban, minimális méreteltéréssel gyártották. Az F-13L kerekekkel, az F-13W úszótalpakkal, az F-13S pedig szántalpakkal épült. A szárazföldi futóművet egyébként gyorsan ki lehetett cserélni úszótalpakkal. Utóbbiakat ugyancsak hullámlemezből, többcellás kivitelben gyártották, és közülük már egy is elegendő volt ahhoz, hogy megóvja a gépet az elsüllyedéstől. A vízi használatú gépeknél az oldalkormányra alul egy kiegészítő felületet is felszereltek, mely fel- és leszálláskor javította az iránystabilitást. Az acélcső vázból készült törzset hullámosított dural (ötvözött alumínium) lemezekkel borították. Ugyanígy a szárnyakat is, de ezek szilárdságát kilenc darab könnyűfém cső-hossztartó biztosította, melyeket hollandi anyákkal csavaroztak a szárnyközéphez. Az F-13-as egyik műszaki érdekessége volt, hogy a törzs hátsó részébe egy 70 literes ballaszt tartályt építettek be. Hosszabb útvonalakon a pilóta az ide átszivattyúzott benzinnel trimmelte ki a gépet. A két fő üzemanyagtartályt a szárnyközépben helyezték el. A benzint egy szivattyúval juttatták el a motor feletti ejtőtartályba, melynek szintjét egy kis üveglapon át, a pilótafülkéből folyamatosan ellenőrizhettek. Ha a szivattyú meghibásodott, a pilóta egy kézipumpával töltötte fel az ejtőtartályt. A kétszemélyes, szélvédővel ellátott, nyitott pilótafülkében mindössze egy iránytű, egy sebességmérő, egy magasságmérő és egy-két motorellenőrző műszer kapott helyet. A gázkarokat és a kéziszivattyú karját középen helyezték el. A kormánylapok mozgatása rudazat és huzalok segítségével, a kormánybottal, illetve az arra szerelt kormánykerékkel történt. A kettős kormányszerkezet lehetővé tette, hogy a gépet két pilóta vezesse, ami jelentősen megkönnyítette a pilóták kiképzését. A motor hűtőzsaluját egy külön karral tudták szabályozni. Az utastérben négy párnázott ülést helyeztek el, a be- és kiszállás két nyitható oldalajtón át történt. A mellső falba épített tolóablak, repülés közben lehetőséget teremtett a pilótával való kapcsolattartásra. Az utastérbe póttartályt, valamint egy asztallapot is be lehetett szerelni. Ilyenkor az asztal alatti holtteret postarekeszként hasznosították. A megrendelő kérésére a Junkers gyár kabinfűtő berendezéssel, világítással, illetve az éjszakai üzemeltetéshez szükséges külső lámpával is felszerelte a gépet. Az utastértől elkülönítve alakították ki a csomagteret, melynek állandó tartozéka volt egy fedélzeti zsák. Ez tartalmazta az összes, a napi üzemeltetéshez szükséges alkatrészt és szerszámkészletet. A gépet a megrendelők igényei szerint, többféle motorral építették, a légcsavart pedig fából és fémből egyaránt gyártották.
Az Aeroexpress F-13-as flottája LajstromjelH-MACAH-MACBH-MACCH-MACDH-MACEH-MACF Gyári számD-216 WN 632D-224 WN 635D-211 WN 628D-226 WN 638D-227 WN 639D-228 WN 640

A hat személyes gép üzemeltetői között volt a kor egyik legjelentősebb magyar légitársasága az Aeroexpress is, amely 1923-1927 között hat úszótalpas F 13-ast üzemeltetett Budapest és a különböző európai fővárosok között.
Egy Junkers F 13 része a Közlekedési Múzeum állandó kiállításának. Az 1921-ben Svájcból eltérített gép fedélzetén érkezett Magyarországra IV. Károly magyar király az ún. „királypuccs" idején.

Junkers-L5-Motor-1927-Probelauf.MTSGo to page: http://www.youtube.com/watch?v=TCbOgc35hHU

Dúzs Mihály eddig nem publikált felvétele az 1920-as évek vége felé.

==========================================
Az F 13 teljesen fémépítésű, duralból készült alsószárnyas repülőgép. Törzse acélból készített rácsszerkezet, amelyet hullámlemezekkel borítottak. A hathengeres benzinmotor a repülőgép orr-részében kapott helyet, közvetlenül előtte található a folyadékhűtés radiátora. A motor mögött helyezkedik el a részben nyitott pilótafülke, majd a teljesen zárt, fűthető, 4 fő elhelyezésére alkalmas utaskabin. A pilóták előtt egy kisméretű szélvédő található. Hárompontos futóművel rendelkezik, a főfutók merevek, hátul farokcsúszó található. A repülőgépek többségébe 228 kW-os (310 Le) Junkers L5 hathengeres soros motort építettek, egyes példányok azonban 176 kW teljeítményű (240 Le) BMW IIIa, vagy 184 kW-os (250 Le) Junkeres L2 típusú motorokkal repültek. A motorok kéttollú fa légcsavart hajtottak.

Az első repülést 1919 Június 25-én hajtották végre a repülőgéppel.

A műszerfalat könnyen át lehetett tekinteni.

A Két pilóta ülése.
http://www.youtube.com/watch?v=Zt6pJ6tvphA
http://www.youtube.com/watch?v=JkK00n5WRsY&feature=related
A Junkers F 13 a német Hugo Junkers gépészmérnök által közvetlenül az első világháború után tervezett utasszállító repülőgép. A típus a világ első teljesen fémépítésű polgári célú repülőgépe. Népszerűségére jellemző volt, hogy 1925-ben a világ légitársaságainak már közel egyharmada F 13-asokkal repült, megalapozva a Junkers cég későbbi sikereit. Az F 13-at idővel a hasonlóan sikeres Junkers W 33, majd a Ju 52 váltotta fel a polgári légiforgalomban.
Az első világháború idején a Junkers & Co. Warmwasser-Apparatefabrik még jelentéktelennek számított a repülőgépek előállítása terén. A háború alatt, 1915-től kis számban gyártott legérdekesebb repülőgépei az akkor előremutató konstrukciónak számító Junkers J 1 és J 2 középszárnyas elrendezésű, fémépítésű vadászrepülőgépek voltak. A háború után, a fejlődésnek indult polgári légiforgalom igényeire alapozva Hugo Junker ezt a konstrukciót fejlesztette tovább és kialakított belőle egy 4 utas szállításra alkalmas utasszállító repülőgépet. A gyakorlati tervezőmunkát az időközben Junkers Flugzeugwerke névre átkeresztelt gyárban 1918-tól Otto Reuter főmérnök végezte. A gép a J 13 gyári típusjelet kapta, a polgári légiforgalomban használt típusjele pedig F 13 lett. Első repülését 1919. június 25-én hajtotta végre Dessauban. Többféle változatban gyártották, a motort egyre nagyobb teljesítményűre cserélték. Összesen mintegy 330 db készült. Ebből 110 db-t Németországban üzemeltettek, a többit exportálták.
A hat személyes gép üzemeltetői között volt a kor egyik legjelentősebb magyar légitársasága az Aeroexpress is, amely 1923-1927 között hat úszótalpas F 13-ast üzemeltetett Budapest és a különböző európai fővárosok között.
Egy Junkers F 13 része a Közlekedési Múzeum állandó kiállításának. Az 1921-ben Svájcból eltérített gép fedélzetén érkezett Magyarországra IV. Károly magyar király az ún. „királypuccs" idején.
Az F 13 teljesen fémépítésű, duralból készült alsószárnyas repülőgép. Törzse acélból készített rácsszerkezet, amelyet hullámlemezekkel borítottak. A hathengeres benzinmotor a repülőgép orr-részében kapott helyet, közvetlenül előtte található a folyadékhűtés radiátora. A motor mögött helyezkedik el a részben nyitott pilótafülke, majd a teljesen zárt, fűthető, 4 fő elhelyezésére alkalmas utaskabin. A pilóták előtt egy kisméretű szélvédő található. Hárompontos futóművel rendelkezik, a főfutók merevek, hátul farokcsúszó található. A repülőgépek többségébe 228 kW-os (310 Le) Junkers L5 hathengeres soros motort építettek, egyes példányok azonban 176 kW teljeítményű (240 Le) BMW IIIa, vagy 184 kW-os (250 Le) Junkeres L2 típusú motorokkal repültek. A motorok kéttollú fa légcsavart hajtottak.
| Hajtómű | |
| Hajtómű | 1 db Junkers L5 típusú 6 hengeres soros motor |
| Teljesítmény | 230 kW (310 Le) kW |
| ▲ becsukRepülési jellemzők | |
| Max. sebesség | 185 km/h |
| Hatótávolság | 980 km |
| Legnagyobb repülési magasság | 5000 m |
| Emelkedőképesség | 3,3 m/sc |

http://www.rimowa-in-the-air.com/en/junkers_f13.html
http://www.hunavia.hu/AVIATION%20MUSEUM/PECSA/JunkersF13/photos/photo38.html
http://www.idflieg.com/junkers-f13.htm
Copyright information:
All pictures on this pages are © 2006-2008 Andi Szekeres.
All photos on this page licensed under the CC-BY-SA licence - you can use the pictures however you like (your site, print, books, magazines), as long as you mention my name and the URL of this site.
Szerkesztés alatt!!!
Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!
KIEMELT, REKLÁMMENTES OLDALAK
► Értékesítők és Értékesítési Vezetők Akadémiája
hca-ertekesitesi-akademia.hupont.hu
LEGLÁTOGATOTTABB OLDALAK (MAI).
1. OLCSÓ AUTÓBÉRLÉS BUDAPEST Airport Car Rental Budapest autókölcsönzés
► Car Hire in Budapest reptéri olcsó autóbérlés autókölcsönzés kisteherautó bérlés minibusz bérlés - rent a car olcsó árakon!
autokolcsonzes.hupont.hu
► Dr? Az itt lévő dr-ok jogosultak dr-ként a dr előtag használatára. A doktorokban, tanácsaikban megbízunk. De ön doktor? Nem vagyok Dr. De ettől még tudhatok. Tőlük tanulok 2011 óta. Dr...
dr-nem-doktor.hupont.hu
3. HuPont.hu Ajánlja: Linkgyűjtemények Linktárak, Webcímtárak, Webkatalógusok
► Mely linktárak, linkgyűjtemények segíthetnek a weboldalad látogatottságának megnövelésében? Mit érdemes tudni a linktárak, linkgyűjtemények, webcímtárak, webkatalógusok működéséről?
linkgyujtemenyek-linktar.hupont.hu
4. BABAKUCKÓ
► Üdvözöllek kedves látogató!Itt babáknak és mamáknak való praktikus dolgokat találsz.Érdemes gyakran nézelődni,mert folyamatosan töltögetek minőségi termékeket,családbarát árakon.Köszönöm,hogy benéztél,kellemes böngészést.
babakucko-tokol.hupont.hu
5. Breco féktárcsa minden típushoz, féláron, elfekvő készletből!
► BMW, Fiat, Ford, Mercedes, Mitsubishi, Toyota, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, suzuki, Volvo, féktárcsa gyári beszállítói minőségben raktárról. Postai utánvéttel, az ország bármely pontjára. 1215 Bp. Ady Endre út 94. H-P: 8-17 06-1-278-0120
fekalkatreszek.hupont.hu
6. AUDI - alkatrészek elérhető áron a MaTi-CaR Alkatrészeknél Miskolcon
► AUDI autóalkatrészek Gyári-,Utángyártott /Audi 80,Audi 100,Audi A1,Audi A2,Audi A3,Audi A4,Audi A5,Audi A6,Audi A7,Audi A8,Audi Q3,Audi Q5,Audi Q7,Audi TT,Audi ALLROAD,Audi R8,
audi-alkatreszek.hupont.hu
7. MaTi-CaR ALKATRÉSZEK ELÉRHETŐ ÁRON MISKOLCON....
► Új, utángyártott, és gyári alkatrészek elérhető áron Miskolcon. Minden autótípushoz: ALFA/AUDI/BMW/CITROEN/CHEVROLET/DAEWOO/FIAT/FORD/HONDA/KIA/LANCIA/LEXUS/MAZDA/MITSUBISHI/NISSAN/PEUGEOT/RENAULT/SAAB/SEAT/SKODA/VW alkatrészek elérhető áron..
alkatreszekmindenautohoz.hupont.hu
► KERESZT GYEREKEIM LÁTHATÓAK.
manok.hupont.hu
9. Lépj be a mostani MMORPG-játékok,és Fantasy filmek világába
► Olvasd el a Metin, a Hero Online, Florensia, DOMO és még sok-sok más MMORPG leírását és TÖLTSD is le INGYEN
adventure.hupont.hu
10. OLASZ AUTÓALKATRÉSZEK - MaTi-CaR Alkatrészek elérhető áron Miskolcon...
► ALFA ROMEO - FIAT - LANCIA autóalkatrészek hihetetlen áron! Olasz autóalkatrészek akciósan!
olasz-auto-alkatreszek.hupont.hu
11. >3Miley Cyrus<3
► Ne lopj!!!Még szerkesztés alatt áll!!!
miley-destiny.hupont.hu
12. OLCSÓ UJ CSOMAGOLÁS SÉRÜLT -SZÉPSÉGHIBÁS TERMÉKEK LEÉRTÉKELT ÁRON
► MINDEN EGY HELYEN ,ÉPITKEZIK,KERTÉSZKEDIK , SPORTOLNA VAGY JÖN A BABA??AMI NÁLLUNK NINCS AZT BESZEREZZÜK KÉRÉSÉRE KEDVEZMÉNYES ÁRON ÉS HÁZHOZ SZÁLLITJUK, HA KELL. TEL 06209978798 BPXVII KER .email:zolt@tvn.hu VÁRJUK KÉRDÉSEIT SEGITÜNK
olcso-easy.hupont.hu
► A jó, a szép, mint lényeg a társadalom és az egyén kiteljesedéséhez. A valóság mélyebb átélése, a lelki egyensúly kialakítása utáni vágy. Szívedben a kedvetlenség ördöge? Mondd ki, mi fáj, s megkönnyebbülsz. Ezt tettem én is...
pyrrhus.hupont.hu
14. NAPCSILLAG
► HÍREK, ÖSSZEESKÜVÉSEK, FILMMOZAIK, STB.
napcsillag.hupont.hu
15. DÖRMÖGŐ DÖMÖTÖR és KISDOBOS
► KEDVES ANYUKÁK , APUKÁK, GYEREKEK, FOGLALKOZTATÓ SZAKEMBEREK ÉS ÓVÓNÉNIK! Néhány régi folyóirat meséit, verseit rejtvényeit olvashatod ebben a honlapban. A SZLOGEN IS A RÉGI: EGY ÚJSZÜLÖTTNEK MINDEN VICC (MESE,VERS, JÁTÉK) ÚJ.
dormogodomotor.hupont.hu
► itt mindent megtudhatsz kedvenc sztárjaidról !!!!
sztarokfan.hupont.hu
17. ♥♥♥horse♥♥♥
► zene állatok gitár vicc stb.
regina.hupont.hu
18. TÓTH KÁROLY CARL-MUSIC (CARLOS) ZENÉSZ, TERMÉSZETSZERETŐ
► VÁLLALOM Lakodalmak, Bálok, Búcsúk, Céges partik, Családi rendezvények, Falunapok hangosítását is, Jótékonysági rendezvények ZENÉLÉSÉT!!
carlos-zene.hupont.hu
19. FŰTŐMOTOR-ELLENÁLLÁS-FŰTŐRADIÁTOR - MaTi-CaR Alkatrészek Miskolcon...
► Audi BMW Chevrolet Citroen Dacia Daewoo Fiat Ford Honda Hyundai Isuzu Iveco Kia Lanci Mazda Mercedes Mitsubishi Nissan Opel Peugeot Renault Saab Seat Skoda Suzuki Toyota Volvo VW fűtőmotor előtét ellenállás, fűtőradiátor, fűtőventillátor
futomotorelotetellenallas.hupont.hu
20. KERÍTÉSLÉC- AJTÓ-ABLAK-PARKETTA-SEPRŰNYÉL-LÉPCSŐLAP OLCSÓN
► Üdvözöllek kedves látogató! Honlapomon asztalosipari termékeket találsz rendkívül kedvező áron, I. osztályú minőségben. Egyéb termékek - filagória, kerti bútorok- elkészítését is vállaljuk kedvező áron.
olcsokeriteslec.hupont.hu
21. Kormánybőrözés Budapesten!
► Kormánybőrözés, váltóbőrözés, és egyéb belső apróságok bőrözése.
kormanyborozes.hupont.hu
22. Kaméleon
► A kaméleonok mostanában egyre többen tartják otthon.Ha meg akarsz róla tudni dolgokat, akkor nézz be!!!!!!! De azt elmondom hogy nem csak kaméleonokról van szó,hanem más állatokról is.Jó szórakozást!
kameleon.hupont.hu
23. Épületrepedések zárása, süllyedések megállítása, sajtolt mikrocölöpözéssel
► Épület repedések összezárása, süllyedések megállítása, alapok, főfalsk és válaszfalak, födémek, padlók stabilizálása, visszaemelése , statikai szakértése, megerősítése és javítása, pinceszint süllyesztés szakaszos aláalapozással.
epuletrepedessullyedes.hupont.hu
► FOGJUNK ÖSSZE LAKÓKÖRNYEZETÜNKÉRT!
szekesdulo.hupont.hu
25. Budapesti Üvegesek 06-30-470-11-99
► Helyszíni üvegezés Budapest teljes területén,az összes kerületébe,gyors kiszállási idővel,teljes körű üveges munkák lakossági és közületi üvegezés.
budapestiuveges.hupont.hu
26. Tüzifa akció!tüzifa,akác tüzifa,tüzifa eladó,tűzifa,tűzifa eladó,hasított,
► Tüzifa, akác tűzifa,hasitott , olcsón házhoz szállítva! Akció hasított tüzifa, akác , cser, tölgy
tuzifa-rendeles.hupont.hu
27. Utolsó Idők
► A Biblia próféciái alapján
utolsoidok.hupont.hu
► Itt minden féle animéről lesz szó!
sorozatokanimek.hupont.hu
► Nyitvatartás Bejelentkezés alapján : 0630/472-8310
melikozmetika.hupont.hu
30. ASZTRIÓ BIZTONSÁGTECHNIKAI BETÉTI TÁRSASÁG !31! ÉVESEK LETTÜNK!
► ÚJDONSÁGOK! Pir-Ana TÉRÉRZÉKELŐ! HŰTŐŐR - BELTÉRI EGYSÉG - WIFI KAMERA, ROUTER szünetmentesítés RIASZTÓ-KAMERARENDSZER TELEPÍTÉS, KARBANTARTÁS. NEM CSAK SZAKEMBEREK RÉSZÉRE! MŰKÖDŐ FELPROGRAMOZOTT RENDSZEREK, CSAK FELSZERELNI KELL!
asztrio.hupont.hu
31. Fülakupunktás ADDIKTOLÓGIA &
► NES TERÁPIA - A jövő terápiája
nes.hupont.hu
32. Miley Cyrus Rajongoi oldala
► Ezen az oldalon Miley Cyrusról az-az Hannah Montanaról olvashatsz és képeket is találsz majd rola érezd jol magad
wwwmileyrajongoioldal.hupont.hu
33. KECSKEMÉTI LC
► Szurkolj Te is a Kecskeméti LC U-19 és Felnőtt labdarugo csapatának!!!!!!
kecskemetilc.hupont.hu
34. Arcfestés, Hennafestés, Csillámfestés Elérhetőség:70/338-0335
► Legyen szó rendezvényről, partyról, céges buliról, esküvőről, majálisról, falunapról, születés és névnapi buliról....
testfesto.hupont.hu
35. TÁBLÁS KERÍTÉSEK
► Horganyzott és műanyaggal bevont hegesztett táblás kerítések, a hozzátartozó oszlopok, rögzítőelemek, beton lábazati elemek.
tablaskerites.hupont.hu
36. online játékok
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
bigpoint.hupont.hu
37. Naftalin
► Rosszat írtani, jót bemutatni és terjeszteni
naftalin.hupont.hu
► Bencze Laura egy kilenc éves, tündéri kislány. Élni akarása és kitartása csodálatra méltó, de most a mi segítségünk is kell mind-e mellé. Neki kérünk segítséget, hogy meggyógyuljon, és megtörténjen a csoda,végre boldogan és egészségesen éljen!
bencze-laura.hupont.hu
39. Mosószer,Mosószerek,Olcsó mosószerek,Olcsó mosószer,Olcsó folyékony szerek!
► Mosószer,Mosószerek,olcsó mosószerek,olcsó mosószer,olcsó folyékony mosószer,olcsó folyékony mosószerek,olcsó mosópor,olcsó mosóporok,mosópor árak,mosószer árak,ariel mosópor,ariel mosóporok,persil mosópor,persil mosóporok,Osztrák,Német Belga,Olcsón!
mososzerolcson.hupont.hu
40. Én kicsi pónim varázslatos barátság
► Ez a honlap csak is a pónikról szól :) :D
mylittleponymagic.hupont.hu
► ..Hogy mitől lesz az ember Goth? .. Az szépen lassan kialakul benne, és nem is biztos, hogy tudjuk, Goth érzésekkel járjuk a világot..
mygothicmusic.hupont.hu
42. Autódiagnosztika Budapest kiszállással 06 70 352 1562
► Olcsó autódiagnosztika Budapest kiszállással akár azonnal, hibakód olvasás és törlés 06 70 352 1562
autodiagnosztikabudapest.hupont.hu
43. latin tànc latin aerobik latin sztriptiz jazz tánc tànciskola randi
► Rigó u.3,latintáncok télen-nyáron !
latintancok.hupont.hu
► Minden, amit a macskáról tudni szeretnél, ami tudható, és sok egyéb. A macska, mint háziállat, a macska etetése, és a macska kényeztetése. A cica. mint kedvenc. Cicák, macskák, macsekok és minden amihez közük lehet.
macskam.hupont.hu
45. Kisbusz bérlés,mikrobusz bérlés,buszbérlés sofőrrel
► Kisbusz bérlés,mikrobusz bérlés,buszbérlés sofőrrel kedvező áron minőségi szolgáltatással
kisbuszberles.hupont.hu
► Lesd meg a menüpontokat!Köszike.•.••♥Gyere máskor is! Puszika•.••♥ Szijja.•.••♥
valam.hupont.hu
47. Napelemmel előállított elektromos áram ION-vízzel működő kazánhoz.
► Napelemek által hálózatra termelt elektromos áram felhasználása Fűtőelemes elektromos kazánok, és infra fűtéshez ingyen energia? IGEN!
napelemesfutes.hupont.hu
48. Józsa Gyógypont Mátészalkán EGYEDÜLÁLLÓ természetgyógyászati módszer.
► Minden állapotfelmérés, tartalmaz egy INGYEN kezelést ! Nyitvatartás: Hétfőtől- Péntekig 8h-20h; Tel: 06-20-917-28-33
jozsagyogypont.hupont.hu
49. Frissen vágott csirke-kakas őstermelőtől házhozszállítva pipifarmról!!!
► Válassza a hazai mindíg friss csirkét, mesterséges hústömegnövelök,színezékek nélkül!!!
pipifarm.hupont.hu
50. ZalaKertÉpítő
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
zalakertepito.hupont.hu
51. Testépítés
► "§''
mr-olimpia.hupont.hu
52. Elektromos kerékpárok legolcsóbban, garanciával. +36/70-701-8435
► E-bicikli, elektromos robogó, elektromos kerékpár, akkumulátor, garancia és folyamatos alkatrész utánpótlás.
elektromosbicikli.hupont.hu
► Gyula, Tiborc utca 7/1. A Várfürdőhöz közel található 3 apartmanból állló ház.
lila-akacapartman.hupont.hu
54. Nagycsaládosok Dunaszentgyörgyi Egyesülete
► "MIKÖZBEN MEGPRÓBÁLUNK MINDENT MEGTANÍTANI GYERMEKEINKNEK AZ ÉLETRŐL, GYERMEKEINK MEGTANÍTJÁK NEKÜNK, HOGY MIRŐL IS SZÓL AZ ÉLET"
dnagycsalad.hupont.hu
► A konyhakert, a kiskert és a komposztálás vezetésével, illetve elkészítésével és mozzanataival....
kerteszeteshobby.hupont.hu
56. Torghelle Sanyi rajongói oldala
► Ez a levegő urának nem hivatalos rajongói honlapja!
torghellesanyifans.hupont.hu
57. Neon GSM
► Fő profilunk új és használt telekommunikációs és informatikai eszközök (mobiltelefonok, számítógépek, PDA-k, laptopok, konzolok tartozékainak) kiskereskedelme és szervizelése.Cím:1132 Budapest XIII.ker. Ipoly utca 16 Tel:06-20-471-8142
neongsm.hupont.hu
58. Persil Gold, Persil gél,Persil mosógél,Persil mosópor,Persil mosóporok!
► Persil Gold, Persil gél,Persil mosógél,Persil mosópor,Persil mosóporok Akciósan! Rendeljen Ön is telefonon vagy interneten a kiváló minőségű Osztrák és Német, választékunkból!
persilgold.hupont.hu
59. bia-hsm-hannah-montana.hupont.hu
► Minden amit Hannah-ról, és a HSM szereplőiről tudni érdemes!
bia-hsm-hannah-montana.hupont.hu
60. Csillagfiú (Gősi Zoltán emlékére)
► Nekem a vers a lelkem is... Gősi Vali versei
lelekhangok.hupont.hu
61. Az igazi gyémántot nem kell ragyogtatni
► Az erkölcstelen politikai irányzat csak a beteg szervezetű államban, nemzetben tudja felütni a fejét, a pillanat fejvesztettsége, kábultsága és nem tudása alkalmas talaj befogadására...
jellem-ismeret.hupont.hu
62. Veszprém Városi Hátrányos Helyzetű Fiatalokért Egyesület
► A Veszprém Városi Hátrányos Helyzetű Fiatalokért Egyesület hivatalos honlapja. Cím: 8200 Veszprém, Rákóczi u. 7. e-mail: vvhhfe@gmail.com
hatranyoshelyzetu.hupont.hu
63. VISKI GYULA ÓRIÁSPOSTA TENYÉSZTŐ HONLAPJA
► Örülök, hogy a honlapomat böngészed , ha észerevételed van , szívesen fogadom .
oriasposta-viski.hupont.hu
► Ez az oldal baromfikról szól, tenyésztőknek hasznos tippeket ad és kezdő baromfitenyésztőket tanácsokkal segíti. Számos baromfival foglalkozik az oldal, mindenről van egy kis érdekesség. Heti szinten új dolgok vannak itt. Jó időtöltést a honlapon! ;)
mindenamibaromfi.hupont.hu
65. www.Lovas world.hupont.hu-Minden lovakról and pónikról!:D
► Támogató lovas oldalaink: lovasok.hu , sportlo.hu,ponyclub.hu és horsesclub.gportal.hu weblapok!Tank you nekik!
lovasworld.hupont.hu
66. Kunbaja ATSK Asztalitenisz szakosztály
► Beszámoló a csapat körüli eseményekről,szerepléseiről.
bacsalmasiasztalitenisz.hupont.hu
67. Car-Vic RENT Kft. Személygépkocsi bérbeadás Tatabányán. Házhozszállítással!
► Honlapunk új helyre költözött!!!
berauto-tatabanya.hupont.hu
68. www.alagi.martin legjobb irogatos oldala.hu
► legjobb
darkorbit.hupont.hu
69. V-POTOKE " Sodor az áramlás"
► A pénz ahoz érkezik, aki gyorsan cselekszik!
vpotoke.hupont.hu
► Újonnan nyílt Szépségszalonunk a 17. kerületben, Rákoshegyen, a Lőrinci út 23. szám alatt található. Képzett fodrászokkal, kozmetikussal, műkörmössel várjuk szépülni vágyó vendégeinket. Kellemes környezet, jó hangulat , ez az, ami nálunk fogadja. Idő
hair-salon.hupont.hu
71. Nagykovácsi csendes, nyugodt részén áron alul eladó családi ház
► Kétszintes,négy szobás (3 szoba+nappali), két fürdőszoba,nagy udvar, tiszta levegő.
negyszobashazelado.hupont.hu
► Legyen ez a világ legjobb Monster High oldala,látogasd sokszor és az lesz!<3<3<3
monsterhigh.hupont.hu
73. bankolda, amit egyszer már töröltek
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
bankolda.hupont.hu
74. Aszfalt,útépőgép időszakos kötelező vizsgálat, aszfalt-utepitogep.hupont.hu
► Aszfalt, útépítőgép időszakos kötelező biztonsági vizsgálat, üzembehelyezés, Budapesten, és országosan, szakértelemmel, korrekt árakon!
aszfalt-utepitogep.hupont.hu
► ÉRZELMI ÉLETVEZETÉS- KINEZIOLÓGIA -ALTERNATÍV TERÁPIÁK- MASSZÁZS- FITOTERÁPIA- SZÉPSÉG- EGÉSZSÉG
gyogypontrozsadomb.hupont.hu